ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ СХІДНОУКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ДАЛЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

  • Л. Е. Бєловецька Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
Ключові слова: англійська, мотивація, мотиви, дистанційне навчання, іноземні мови

Анотація

Представлені різні погляди на важливість мотивації в процесі навчання. Розглянуто види мотивації, визначено їх взаємозв’язок із процесом навчання. Теоретичні та експериментальні дослідження проблеми мотивації показують, що мотивація відіграє вирішальну роль у навчанні іноземної мови. Аналіз проводився в письмовому опитуванні з різних мотивів вивчення англійської мови у CНУ ім. В. Даля під час дистанційного навчання. У дослідженні взяли участь 604 учасники. Вік студентів, які навчались, щоб здобути першу вищу освіту, становив від 17 до 20 років. Дослідження проводили протягом періоду дистанційного навчання через карантинні заходи COVID-19. Дослідження засноване на сучасних наукових публікаціях, представлених міжнародними дослідниками, присвяченими проблемам мотивації вивчення англійської мови під час карантину. Визначено проблеми та потенційні шляхи вдосконалення знань студентів з англійської мови в цьому контексті. За результатами було встановлено, що під час вивчення англійської мови внутрішні мотиви студентів переважають над зовнішніми. Встановлено, що мотиви, інтереси та соціальний статус студента, а також різні ситуації взаємозалежні та становлять гармонійну єдність особистості. Визначено шляхи підвищення мотивації вивчення англійської мови під час дистанційного навчання на прикладі студентів Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Було виявлено, що 25% респондентів вивчають англійську мову, щоб отримати залік, інші 32% вивчають англійську, щоб пройти зовнішнє незалежне оцінювання, щоб вступити на рівень магістра, 16% респондентів вважають, що мотив пошуку престижної роботи та кар’єрне зростання є важливим, 9% студентів вивчають англійську для виконання завдань, близько 6% висувають мотив розуміння наукових текстів, 3% вважають, що вивчення іноземної мови необхідно для обміну інформацією між однолітками, друзями, знайомими, 2% студентів вбачають мету вивчення мови у продовженні навчання за кордоном; 2% – тому що англійська мова є обов’язковим предметом в університеті, 2% – студенти мають особливий інтерес до вивчення іноземних мов.

Посилання

1. Arіstova N.O. (2013) Formuvannja motivacії vivchennja іnozemnoї movi u studentіv viwih nelіngvіstichnih navchal’nih zakladіv [Formation of motivation to learn a foreign language in students of higher nonlinguistic educational institutions] : Dis… kand. ped. Nauk : 13.00.04. Kyiv. URL: http://disser.com.ua/content/3590944.html. (date of appeal: 25.07.2020) (ukr).
2. Bielovetska L.E. (2020) External independent evaluation in English as a criterion for admission to master`s degree programs in Ukraine: problems and perspectives. Spirituality of a Personality: Theory, Methodology and Practice: collection scientific papers / Editor-in-chief Galyna P. Shevchenko. Issue 1 (94). Sievierodonetsk: Publishing House of the Volodymyr Dahl East Ukrainian National University. P. 39–50 (eng)
3. Gardner R.C. (2001) Language Learning Motivation: The Student, the Teacher, and the Researcher. Texas Papers in Foreign Language Education.]. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED464495.pdf (date of appeal: 21.06.2020) (eng).
4. Jakobson P.M. (1969) Psihologicheskie problemy motivacii v povedenii cheloveka [Psychological problems of motivation in human behavior] Moscow: Prosvewenie. 317 P. (rus)
5. Leont’ev A.N. (1983) Izbrannye psihologicheskie proizvedenija [Selected psychological works] V 2 t. M. Pedagogika.T. 2. 320 P. (rus)
6. MON stvorilo koncepciyu rozvitku anglijskoyi v universitetah u dodatku riven B1 obovyazkova umova vstupu B2 vipusku vikladannya profilnih disciplin-inozemnoyu ta movni skriningi [Ministry of Education and Science of Ukraine has created the concept of development of English at universities in the application level B1 аs a prerequisite for entry, B2 of the issue of teaching foreign disciplines and language screenings]. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-stvorilo-koncepciyu-rozvitku-anglijskoyi-v-universitetah-u-dodatku-riven-v1-obovyazkova-umova-vstupu-v2-vipusku-vikladannya-profilnih-disciplin-inozemnoyu-ta-movni-skriningi. (date of appeal: 15.08.2020) (ukr).
7. Rubinshtejn S.L. Osnovy obshej psihologii [Basics of general psychology] Moscow : Uchpedgiz. 1946. 704 p. (rus)
8. Standards Ukraine. (2013). The National Education Development Strategy in Ukraine for the period up to 2021 [The Decree of the President of Ukraine, 344, dated by 25 June 2013]. URL: http://www.president.gov.ua/documents/15828.html (date of appeal:1.07.2020) (eng).
9. Uznadze D.N. (1966) Psihologicheskie issledovanija. [Psychological research] Moscow : Nauka. P. 404–407. (rus)
10. Zhu Quan (2014). Motivation for a second or foreign language learning. IFSRAP 2013 – The First International Forum on Studies of Rural Areas and Peasants. SHS Web of Conferences Volume 6, DOI: 10.1051/shsconf/20140604004 URL: https://www.researchgate.net/publication/270837339_Motivation_for_a_Second_or_Foreign_Language_Learning (date of appeal:24.08.2020) (eng).
Опубліковано
2020-10-21
Як цитувати
Бєловецька, Л. Е. (2020). ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ СХІДНОУКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ДАЛЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 318-323. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1478