ACQUIRING DIRECTIONS OF THE STUDY PROCESS DEVELOPMENT IN HIGH SCHOOL

  • K.A. Solovjov
  • A.B. Puchina
Keywords: modulus study, information bank, theoretical and practical knowledge, technologies

Abstract

The article depicts acquiring directions of the pedagogical science and practice development. The technology of modulus teaching suggests structuration of the theoretical and practical knowledge elements. Mainly modules approach contains goals, the bank of information and methodical guidance.

References

1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої школи. Історія. Проблеми. – К.: Либідь, 1998 – 558 с.
2. Вітвицька С.С. Практикум з педагогіки вищої школи: Навч. посібник. К.: Центр навч. літератури, 2005. – 396 с.
3. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник. – К.: Центр навч. літератури, 2003. – 316 с.
4. Зязюн І.А. Технологізація освіти як історична неперервність // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2001. – Вип. 1. – С. 73-85.
Published
2006-08-28
How to Cite
Solovjov, K., & Puchina, A. (2006). ACQUIRING DIRECTIONS OF THE STUDY PROCESS DEVELOPMENT IN HIGH SCHOOL. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 189-196. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1732