ЕГЕРТОН РАЄРСОН ТА ЙОГО ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ОСВІТИ В КАНАДІ

  • Н. В. Мукан Національний університет «Львівська політехніка»
  • Л. І. Гук Національний університет «Львівська політехніка»
  • М. В. Гаврилюк Національний університет «Львівська політехніка»
Ключові слова: Егертон Раєрсон, освітні реформи, система шкільної освіти Канади, педагогічні погляди, освітній менеджмент

Анотація

У статті розглянуто педагогічні погляди та специфіку управлінської діяльності видатного канадського педагога Егертона Раєрсона, який вва- жається засновником системи освіти провінції Онтаріо. Проведено ана- ліз науково-педагогічної літератури, що висвітлює різноманітні аспекти проблеми дослідження. Проведено ретроспективний аналіз соціоісто- ричних, культурних та освітніх чинників (сімейне виховання, соціальне середовище, освітнє середовище, священництво, журналістська та нау- ково-дослідна діяльність, саморозвиток та самовдосконалення) розвитку особистості Е. Раєрсона). Визначено основні періоди його життєвого та творчого шляху. Досліджено послідовність освітніх реформ, які були впроваджені у шкільну систему освіти у сферах: управління шкільною освітою, орга- нізація навчання (зокрема, компоненти освітнього процесу, серед яких цільовий (практична зорієнтованість освіти), контекстуальний (відповід- ність навчальних матеріалів цінностям канадського суспільства), опера- ційний (відповідність методів навчання), стимулювально-мотиваційний (запровадження похвальних листів), контрольно-регулюючий (запровадження нових критеріїв та оціню- вання), оцінно-результативний (практичне використання теоретичних знань), стандартизація освітніх про- грам (державне управління шкільним навчанням; реалізація принципів освіти (обов'язковості, доступності, практичного спрямування, релігійних та моральних засад навчання, загального особистісного розвитку); введення обов'язкових предметів; розвиток логіки організації навчання; використання різноманітних інди- відуальних, групових, усних, письмових метод оцінювання; організація навчання для дітей з особливими потребами). Досліджено реалізацію педагогічних поглядів Е. Раєрсона у системі підготовки вчителів (ство- рення Нормальної школи, визначення стандартів сертифікації вчителів, підняття заробітної плати, організа- ція пенсійного фонду для вчителів). Проаналізовано вплив педагогічних поглядів Е. Раєрсона та його управлінської діяльності на розвиток освітніх систем інших канадських провінцій та територій.

Посилання

1. Althouse J. The Ontario teacher, a historical account of progress 1800–1910. Toronto : Ontario teachers’ federation. 1967. 184 p.
2. Burwash N. The makers of Canada. Egerton Ryerson. Toronto : Morang & Co Limited. 1906. 303 p.
3. Damania L. Egerton Ryerson. Toronto: Fitzhenry & Whiteside Ltd. 1975. 59 p.
4. Fiorino A. The moral foundation of Egerton Ryerson’s idea of education. Egerton Ryerson and his times / N. McDonald, A. Chaiton (eds.). McMillan of Canada. 1978. P. 59–80.
5. Hodgins D. Ryerson memorial volume: prepared on the occasion of the unveiling of the Ryerson statue in the grounds of the Education department on the Queen’s birthday, 1889. Toronto : Warwick & Sons. 1889. 146 p.
6. Houston S. E., Prentice. A. Schooling and scholars in Nineteenth-Century Ontario. University of Toronto Press. 1988. 418 p.
7. Parvin V. E. Authorization of textbooks for the elementary schools of Ontario 1846–1950. A thesis submitted in requirements for the Degree Doctor of Education in the University of Toronto. 1961. 235 p.
8. Prentice A. L., Houston S. E. (eds.). Family, school and society in the Ninetheenth century Canada. Toronto : Oxford University Press. 1975. 294 p.
9. Ryerson E. A report on a system of public elementary instruction for Upper Canada. Montreal: Lovell and Gibson. 1847. 207 p.
10. Ryerson E. A report on institutions for the deaf, dumb and blind in Europe and the United States, with suggestions for their establishment in Ontario, 1868. Documentory history of education in Upper Canada. G. Hodgins (ed.). Toronto: L. K. Cameron. 1907. Vol. XXI. P. 168–175.
11. Ryerson E. Canadian methodism: its epochs and characteristics. Toronto : William Briggs. 1882. 465 p.
12. Ryerson E. Elements of political economy or how individuals and a country become rich. Forgotten Books. 2018. 392 p.
13. Ryerson E. First lessons in agriculture for Canadian farmers and their families. Toronto : Copp, Clark & Co. 1871. 535 p.
14. Ryerson E. Special report on the systems of education on the continent of Europe, in the British Isles, and the United States of America. Documentory history of education in Upper Canada; G. Hodgins; Toronto : L. K. Cameron, 1907. Vol. XXI. P. 52–132.
15. Sissons C. Egerton Ryerson, his life and letters. Toronto : Clarke-Irwin, 1937–1947. 2 vol. 678 p.
16. Spragge G. Monitorial schools in the Canadas: 1810–1845. Thesis. University of Toronto. 1935. 196 p.
17. Thomas C. Ryerson of Upper Canada. The Ryerson press. 1969. 151 p.
18. Wilson D. The Pre-Ryerson years. Egerton Ryerson and his times. N. McDonald, A. Chaiton (eds.). McMillan of Canada. 1978. P. 9–42.
Опубліковано
2021-04-29
Як цитувати
Мукан, Н. В., Гук, Л. І., & Гаврилюк, М. В. (2021). ЕГЕРТОН РАЄРСОН ТА ЙОГО ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ОСВІТИ В КАНАДІ. Педагогічні науки: теорія та практика, 1(3), 32-38. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-3-1-05
Розділ
РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ