МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ АВТОНОМІЇ ВЧИТЕЛЯ: МУЛЬТИМЕДІА ТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Ключові слова: автономія вчителя, здатність вчителя, мотивація, професійна незалежність, інформаційні технології, LearningApps.org, дидактичні переваги

Анотація

Дослідження спрямоване на аналіз суперечливої природи поняття «автономія вчителя», розгляд сучасних підходів до інтерпретації його сутності, типів, а також реалізації деяких цифрових дидактичних прийомів у процесі викладання англійської мови як іноземної. З точки зору психології автономія пов’язана з самовизначенням, заснованим на внутрішній мотивації. Під автономією вчителя розуміється ступінь самостійності особистості приймати рішення з будь-яких питань своєї професійної діяльності. Цей термін має різні прояви в різних культурах і детально описується за допомогою синергетичного та компетентнісного підходів. Мета статті – систематизувати сучасні дослідження в галузі автономії вчителя, а також продемонструвати на практиці те, як можна поєднувати сучасні вимоги до вчителя з опорою на нові освітні ресурси. Розрізняють три складові частини автономії вчителя: його здатність реалізовувати автономну діяльність, мотивацію до творчості та професійну незалежність. Інформаційна компетентність – невід’ємна частина професійної компетентності вчителя іноземної мови. Сучасні мультимедіа як форма комунікації об’єднують такі форми контенту: текст, аудіо, зображення, анімацію, відеоматеріали. Інтернет-сервіс LearningApps.org є додатком Web 2.0. З його допомогою можна успішно розробляти, зберігати інтерактивні завдання з різних предметних дисциплін. Учні можуть перевірити та закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їхнього пізнавального інтересу, розвитку критичного та творчого мислення, учнівської автономії. Ця платформа також успішно використовується під час навчання іноземних мов, оскільки вона дозволяє використовувати або створювати різні вправи для відпрацювання всього спектра мовних навичок (читання, аудіювання, говоріння та письмо). Для ілюстрації переваг цього інтернет-сервісу ми розробили низку різнопланових вправ за темою «Індустрія моди» для студентів спеціалізованих вищих навчальних закладів та охоче ділимося своїм педагогічним досвідом у статті.

Посилання

1. Babenko O.V. Іnternalization of information flow using techniques of visualization in the process of future philologists’ professional training. Гуманітарні студії: педагогіка, психологія, філософія. 2019. T. 10(3). C. 6–11. URL: http://dx.doi.org/10.31548/hspedagog2019.03.006.
2. Babenko O.V. Development of students’ cognitive and intellectual abilities by means of podcasting. Педагогічні науки: теорія та практика.2020. 2(3), 150–155. URL: https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-3-2-22.
3. Cárdenas-Ramos, Rosalba Considerations on the role of teacher autonomy. Colombian Applied Linguistics Journal. 2016.183. 10.14483/22487085.10510.
4. Swabey M.T. LearningApps.org. URL: https://thedigitalteacher.com/reviews/learningapps#overviewpublished 29 June 2017 (дата звернення: 04.08.2021).
5. Teacher autonomy (last updated 08.12.14). URL: https://www.edglossary.org/teacher-autonomy/(дата звернення: 01.08.21).
6. Інтернет-сервіси в освітньому просторі. URL: http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html (дата звернення: 01.08.21).
Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Бабенко, О. В. (2021). МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ АВТОНОМІЇ ВЧИТЕЛЯ: МУЛЬТИМЕДІА ТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 263-269. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-2-41
Розділ
РОЗДІЛ X. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ