ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ІЗ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН У КАНАДІ

Ключові слова: фахівці з міжнародних відносин, система навчання, навчальна дисципліна, вищі навчальні заклади, Канада

Анотація

У статті здійснено аналіз системи підготовки фахівців із міжнародних відносин у канадських закладах вищої освіти, досягнення яких у сфері підготовки висококваліфікованих спеціалістів та залучення все більшої кількості іноземних студентів є добре відомими. Обґрунтовано необхідність аналізу канадського досвіду для вдосконалення системи підготовки фахівців із міжнародних відносин у закладах вищої освіти України. Чітко визначено завдання проведеного дослідження. Наведено головні особливості підготовки фахівців із міжнародних відносин у канадських вищих навчальних закладах з огляду на години навчання, пропоновані навчальні дисципліни, міжнародні можливості. Автори аналізують навчальні програми для студентів спеціальності «Міжнародних відносини» у деяких університетах Канади, а саме університеті Маунт Еллісон та Університеті Британської Колумбії (UBC). Зазначається, що Канада має свої очевидні особливості у підготовці фахівців із міжнародних відносин, які в основному зумовлені різноманітністю університетів, цілями їх студентів, можливостями кар’єрного росту, культурною спадщиною. Виокремлено та охарактеризовано навчальні дисципліни спеціальності «Міжнародні відносини» відповідно до років навчання. Встановлено, що спочатку пропонуються вступні предмети спеціальності з поступовим збільшенням основних предметів, які чітко орієнтовані на професійний розвиток. Окрім основних дисциплін, студенти мають змогу вибирати факультативні предмети. Сформульовано пропозицію щодо впровадження навчальної дисципліни «Гендер та міжнародні відносини» в українських закладах вищої освіти, яка може розглядатися як основа для вдосконалення системи підготовки фахівців із міжнародних відносин, оскільки поглиблює їхню обізнаність у нерівності та гендерній несправедливості у світі політики, щоб запобігти подібних ситуацій у їхньому професійному досвіді. Зроблено висновок, що досвід канадських закладів вищої освіти варто враховувати з метою удосконалення системи підготовки фахівців із міжнародних відносин.

Посилання

1. Most Educated Countries 2021. URL: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/mosteducated-countries
2. Істоміна К.Ю. Професійна підготовка фахівців з міжнародних відносин в університеті Торонто. Молодий вчений. № 3 (18), 2015. С. 94–97.
3. Orton Larry. A new understanding of postsecondary education in Canada: A discussion paper Education, skills and learning. Research papers. Statistics Canada. Ottawa, 2003. 39 p.
4. Гавран М.І., Жорняк Н.Є. Структурні особливості сучасної вищої освіти України, Польщі та Канади. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(27), Issue: 51. 2015. P. 23–26.
5. 50 International Relations Bachelor's in Canada. Study Portals Bachelors. URL: https://www.bachelorsportal.com/study-options/269353038/international-relations-canada.html
6. Mount Allison University. Program Overview URL: https://www.mta.ca/programs/ir/
7. UBC’s. International Relations. URL: https://you.ubc.ca/ubc_programs/international-relations-okanagan/
8. Gender and International Relations. Course description. 2020. Carleton University Blackboard. URL: https://carleton.ca/polisci/wp-content/uploads/PSCI-4605B-Robinson-W20.pdf
Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
ГавранM. І., & Кавяк, Л. М. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ІЗ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН У КАНАДІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 281-286. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-2-44
Розділ
РОЗДІЛ XI. ПОРІВНЯЛЬНА ПЕДАГОГІКА