ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ПРАКТИКА УСНОГО ТА ПИСЕМНОГО АНГЛІЙСЬКОГО МОВЛЕННЯ»

Ключові слова: моральна особистісна компетентність, професійний потенціал, вищий навчальний заклад, навички та знання, професійно-особистісні якості

Анотація

У статті висвітлюється проблема розвитку високоморальних особистісних компетенцій, яка полягає у формуванні у студентів здатності вирішувати складні етичні питання на основі творчого використання власного, соціального досвіду, вирішення моральних, комунікативних, пізнавальних, ідеологічних тощо проблемних ситуацій. У процесі дослідження доведено, що під час формування моральних якостей у вищому навчальному закладі особливого значення набувають заняття з «Практики усного та писемного мовлення англійської мови». Мета статті – описати поняття моральної особистісної компетентності студента, ураховуючи особливості їх формування під час вивчення курсу «Практика англійського усного та писемного мовлення». Проаналізовано основні контексти моральної особистісної компетентності в зарубіжних та вітчизняних педагогічних системах. Окреслено основні складники морально-професійної компетентності майбутніх спеціалістів, а саме: спеціальна, соціальна та особистісна компетентність. З’ясовано та сформульовано розуміння морально-професійної особистісної компетентності в процесі вивчення англійської мови, оскільки студенти знайомляться, застосовують і вдосконалюють свої навички спілкування лексичних, граматичних, фонетичних конструкцій. Особливої уваги потребує значення формування морально-особистісних компетенцій студентів під час вивчення курсу «Практика усного та писемного англійського мовлення». Якісне формування професійних компетенцій майбутніх фахівців дасть реальну можливість підготувати фахівців на належному рівні за фахом, конкурентоспроможних на ринку праці, які вільно володіють професійними навичками та орієнтуються у суміжних сферах, здатних до ефективної роботи, готових до безперервної роботи.

Посилання

1. Law of Ukraine “On Education”. 2017. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
2. Kovalchuk, V. A. (2002) Teacher’s social competence: a problem of definition. Scientific notes of Nizhyn State Pedagogical University named after Nikolai Gogol. Series: psychological and pedagogical sciences. № 4. P. 54–57.
3. Kunitsina, V. N. (1995) Social competence and social intelligence: structure, functions, relationship. Theoretical and applied questions of psychologists / Ed. A. A. Krylov. Issue 1. Ch. 1. P. 49–61.
4. Malykhin, O. (2016) Methodological aspects of the formation of social competence of future teachers. Youth and the market. № 8. Pp. 6–10.
5. Melnichenko, O. V., Blozva, O. G. (2018) Socio-personal competence of a teacher in a modern higher school. “Young scientist”. № 9 (61). P. 50–54.
6. Formation of basic competencies in pupils of out-of-school educational institutions: monograph (2015) / V. V. Verbytsky and others; for ed. V. V. Machusky. Kharkiv : Madrid. 330 p.
7. Rototaeva, N. A. (2002) Psychological conditions for the development of social competence in adolescence : dis. ... cand. psycho. sciences: 19.00.13 / Rototaeva N. A. Moscow. 185 p.
8. Yarulov, A. A. (2004) Cognitive competence of schoolchildren. School technologies. № 2. P. 43.
9. Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning (2018). URL: https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/recommendation-key-competenceslifelong-learning.pdf
10. Bierman, K. L. (2004). The Guilford series on social and emotional development. Peer rejection: Developmental processes and intervention strategies. New York, NY, US : Guilford Press. P. 141.
11. Šarūnė Magelinskaitė, Albina Kepalaitė, Visvaldas Legkauskas (2014) Relationship between social competence, learning motivation, and school anxiety in primary school. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 5th World Conference on Educational Sciences WCES 2013. The Authors. Published by Elsevier Ltd. № 116. P. 2.
12. Kanning, U. P. (2002). Social Competence: Definition, Structures and Processes. Journal of Psychology. – № 210. – P. 154–163.
Опубліковано
2022-06-02
Як цитувати
Бондаренко, Г. М., Курганнікова, О. О., & Носач, О. О. (2022). ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ПРАКТИКА УСНОГО ТА ПИСЕМНОГО АНГЛІЙСЬКОГО МОВЛЕННЯ». Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 34-39. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-05
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)