ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФАХОВОЇ (ВІЙСЬКОВОЇ) ТЕРМІНОЛОГІЇ

Ключові слова: мова професії, військова субмова, історія розвитку УВТ, термінологія, лексикографія, термінологічні дослідження, метод проєктів

Анотація

Фахову мову науковці визначають як сукупність усіх мовних засобів, якими послуговуються для комунікації з метою порозуміння між людьми, що працюють у професійно обмеженій сфері. Вивчення одного з розрядів спеціальної лексики – української військової термінології (УВТ) – є важливим етапом у підготовці майбутніх фахівців, оскільки сприяє відновленню функціонального статусу військової субмови, її автентичної основи, а в цілому – розумінню багатовікової історії українських військових формувань, пізнанню минулого країни, яку слід захищати, любити, гордитися нею і бути готовим боронити й сьогодні. Термінологічна підготовка майбутніх фахівців є обов’язковим елементом у навчальному процесі як основа фундаментальних лінгвістичних компетенцій спеціалістів різних галузей знань. Актуальність означеної проблеми визначається потужними інтеграційними процесами, що не оминають наукової сфери й висувають проблему міжнародної стандартизації термінів як основи для порозуміння між фахівцями різних країн, оскільки наукова термінологія є національною за своїми витоками й формою та міжнародною за поширенням. Окрім того, термінологія є головним джерелом поповнення лексичного складу високорозвинених сучасних мов і найуніверсальнішим засобом зберігання, передавання та оброблення інформації. Використання інноваційн их технологій, зокрема методу проєктів, під час вивчення української військової термінології спрямоване на стимулювання інтересу особистості до нових знань, на її розвиток через вирішення проблем і використання цих знань у конкретній практичній діяльності. Проєктні технології дають змогу ефективно формувати творчу особистість для праці у майбутньому з почуттям людської гідності, розумінням потреби високих професійних якостей. Окрім того, проєктна діяльність має тісний зв’язок із компетентнісно спрямованою освітою як принципово новою парадигмою сучасного освітнього простору, бо навчає набувати знання в процесі самостійної пошукової роботи та вирішувати навчальні завдання.

Посилання

1. Васенко Л. А. Термінографія у навчальному процесі опанування фахової мови. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/13968/1/Vasenko_Fakhova_ukrainska_2008.pdf (дата звернення: 22.08.2016).
2. Дорошенко С. М. Формування термінологічної компетенції студентів технічного профілю. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/7122/1/Doroshenko (дата звернення: 22.01.2021).
3. Дубічинський В., Васенко Л., Кримець О. Актуальні проблеми формування термінологічної компетенції студентів вищих технічних закладів. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми української термінології». 2004. № 503. С. 137–140.
4. Дубчак О. Бачити українською. Слово в мовній картині світу. Київ : Віхола, 2021. 336 с.
5. Іващенко В. Л. Періодизація історичного розвитку галузевих термінологій в українському термінознавстві. URL: file:///D:/Downloads/Npkpnu_fil_2015_38_37.pdf (дата звернення: 02.09.2016).
6. Ісаєнко Т. К., Мартинюк В. М. Українська військова термінолексика: історико-генетичний аспект. URL: http://www.rusnauka.com/5_NITS_2015/Philologia/7_186551.doc.htm (дата звернення: 02.10.2021).
7. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. Київ : К. І. С., 2004. 112 с.
8. Краснова Л. Народ і його армія: мовознавчий дискурс. URL: file:///D:/Downloads/NZTNPUl_2013_37_39.pdf
9. Туровська Л. В. До проблеми періодизації розвитку української військової термінології. Українська термінологія і сучасність. 2003. Вип. V. С. 83–90.
10. Яремко Я. Нариси з історії української військової термінології; 2-е вид. Дрогобич, 2012. 403 с.
11. Яценко Н. О. Основні етапи становлення української військової термінології. Українська мова. 2007. № 3. С. 74–79.
Опубліковано
2022-06-02
Як цитувати
Логвіненко, Н. М. (2022). ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФАХОВОЇ (ВІЙСЬКОВОЇ) ТЕРМІНОЛОГІЇ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 46-52. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-07
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)