ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ФАХОВОГО СПРЯМУВАННЯ

Ключові слова: мотивація, внутрішня мотивація, зовнішня мотивація, професійна компетенція, іноземна мова, навчальний процес, підвищення мотивації

Анотація

Статтю присвячено дослідженню мотивації під час вивчення іноземної мови фахового спрямування на прикладі Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова. Розглянуто роль мотивації під час вивчення іноземної мови фахового спрямування у немовному ЗВО. Мотивацію визначено як сукупність внутрішніх і зовнішніх сил, що спонукають індивіда до діяльності, окреслюють межі і форми цієї діяльності і надають напрям досягнення визначеної мети. Мотивацію розглянуто як поштовх для початку навчання іноземній мові, а пізніше – рушійну силу для підтримки тривалого і часто виснажливого процесу опанування іноземної мови. Також підкреслено зв’язок мотивації зі змістом навчання. Мотивацію визначено одним із компонентів навчання, вагомим елементом цілісного процесу навчання. Наголошено на необхідності розуміння викладачем мотивів студентів, умінні правильно їх виявляти і розумно ними керувати для інтенсифікації учбового процесу. Розглянуто можливі види мотивів, проаналізовано результати анкетування серед студентів немовних спеціальностей Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова. Наведено ресурси та приклади їх використання для заохочення студентів до вивчення іноземної мови фахового спрямування. Зроблено узагальнюючі висновки щодо шляхів підвищення мотивації та перспективи подальших досліджень цього питання. Велике значення для підвищення мотивації до вивчення мови надано урахуванню індивідуальних психофізіологічних особливостей студентів, типу нервової системи, пам’яті. Підкреслено завдання суттєво оновити зміст навчання іноземним мовам і запровадити нові способи формування та підвищення мотивації до вивчення іноземних мов у майбутніх спеціалістів.

Посилання

1. Зимняя И. А. Психология обучения иностранным языкам в школе. Москва : Просвещение, 1991. 222 c.
2. Лозова О. М. Психологічні аспекти засвоєння іноземної мови. Київ : КНЛУ, 2010. 102 с.
3. Миролюбов А. А. Методика обучения иностранным языкам: традиции и современность. Обнинск : Титул, 2010. 337 с.
4. Смирнов И. Б. Развитие устной речи учащихся на основе аутентичного художественного фильма. Иностранные языки в школе. 2006. № 6. С. 11–14.
5. Busse V., & Walter C. Foreign language learning motivation in higher education: A longitudinal study of motivational changes and their causes. The Modern Language Journal. 2013. № 97. Р. 435–456.
6. Case A. (2015). The ESP approach – Theory and reality of needs analysis and course design. URL: https://www.usingenglish.com/articles/esp-approach-theory-reality-needs-analysis-course-design.html/
7. Dörnyei Z., & Ryan S. (2008). The Psychology of the Language Learner. Individual differences in second language acquisition. New York : Taylor & Francis.
8. Gardner R., Lambert W. Motivational variables in second language acquisition. Canadian Journal of Psychology. 1959. № 4. P. 266–272.
Опубліковано
2022-06-02
Як цитувати
Овсянко, Г. В. (2022). ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ФАХОВОГО СПРЯМУВАННЯ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 62-67. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-09
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)