РОЛЬ КОМУНІКАТИВНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ У ФОРМУВАННІ ІНШОМОВНИХ НАВИКІВ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ
Анотація
У статті проаналізовано сутність та специфіку комунікативного навчання. Визначено сприятливі умови для розвитку іншомовних комунікативних навичок студентів-філологів, а також важливість мотиваційного складника під час навчання іншомовному спілкуванню. Акцентовано впровадження комунікативних прийомів і методів навчання на заняттях з іноземної мови у ЗНО з метою розвитку і вдосконалення іншомовних навичок. Досліджено, що основними принципами, які використовуються під час застосування комунікативного методу, є принцип мовної орієнтації (комунікативності) та інтерактивний принцип, оскільки студенти найкраще розвивають свої комунікативні навички під час практичного використання мови в природних ситуаціях у процесі групової взаємодії. Доведено, що застосування комунікативного методу в процесі оволодіння іноземною мовою вимагає різних форм навчання, які включають розмаїття вправ, роботу з текстами і словниками, моделювання професійних ситуацій із використанням форм групової роботи (обговорення, рольові ігри, постановка проблемних питань тощо). Відзначено необхідність тлумачення помилок як засобу самовдосконалення та невід’ємного аспекту вивчення іноземної мови, а також необхідність створення сприятливого освітнього середовища (добірка цікавих тем для дискусій, діалогічного мовлення тощо) для ефективного формування комунікативних навичок студентів. Окреслено пріоритетні завдання, зумовлені вимогами ринку праці до майбутніх фахівців, а саме: здатність проявляти себе в різних реальних професійних ситуаціях та вирішувати проблеми, розділяти відповідальність за індивідуальний або командний результат, обговорювати різні питання і за необхідності презентувати свої власні ідеї та аргументи.
Посилання
2. Годованець Н. Комунікативний метод як засіб вивчення іноземної мови. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2014. Вип. 30. С. 42–44.
3. Заболотська О. Методика формування комунікативної культури студентів на практичних заняттях з іноземних мов. Наука і освіта. 2009. № 3. С. 90–93.
4. Люта А. Сучасні методи вивчення іноземних мов. Держава та регіони. Серія «Гуманітарні науки». 2012. № 2. С. 98–106.
5. Наконечна А. Особливості навчання діалогічного мовлення при вивченні англійської мови. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія «Педагогічні науки». 2015. № 2. С. 175–189.
6. Сокіл Б. Методи вивчення української мови як іноземної та їх характеристика. Теорія і практика викладання української мови як іноземної. 2007. Вип. 2. C. 14–18.
7. Kovάcs G. Role-plays in teaching English for specific purposes. 10th Conference on British and American Studies – Crossing Boundaries – Approaches to the Contemporary Multicultural Discourse. URL: https://www.academia.edu/35988488/ROLEPLAYS_IN_TEACHING_ENGLISH_FOR_SPECIFIC_ PURPOSES, 01.08.2021.
8. Müller F. Selbstständigkeit fördern und fordern: Handlungsorientierte und praxiserprobte Methoden für alle Schularten und Schulstufen (Beltz Praxis). 2002. 143 s.
9. Tomas P. The Art and Craft of Teaching. Cambridge, MA : Harvard University Press, 1984. P. 218–250.