РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ПОНЯТТЯ «ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ»

Ключові слова: професійна освіта, професійні якості, компетентнісний підхід, компетенції військовослужбовця, загальні концепції компетентності., професійна освіта, професійні якості, компетентнісний підхід, компетенції військовослужбовця, загальні концепції компетентності.

Анотація

У системі сучасної освіти та підготовки майбутніх військовослужбовців дедалі більш актуальним є застосування компетентнісного підходу. Цей підхід викликає необхідність переглянути цілі, завдання та результати професійного навчання, розроблення нових концептуально- методологічних основ професійної освіти, створення нових моделей підготовки майбутніх військовослужбовців, доопрацювання існуючих освітніх стандартів з урахуванням сучасних вимог. У статті визначено сутність поняття «професійна компетентність військовослужбовця Збройних Сил України» як складне системне утворення, основними структурними компонентами якого є мотиваційний, когнітивний, етично-професійний та індивідуально- психологічний компоненти, які дають змогу фахівцю успішно здійснювати професійну діяльність. Розглянуто основні структурні компоненти професійної компетентності військовослужбовця Збройних Сил України. Доведено, що професійна компетентність військовослужбовців Збройних Сил України формується на основі теоретичних знань, практичних умінь, значущих особистісних якостей та життєвого досвіду, що зумовлює його готовність до здійснення професійних обов’язків та забезпечення високого рівня його самореалізації та конкурентоспроможності. Проаналізовано основні етапи формування професійної компетентності майбутнього військовослужбовця Збройних Сил України. Визначено основні компетенції військовослужбовця, які становлять професійну компетентність військовослужбовця Збройних Сил України. Розглянуто основні чинники, які впливають на розвиток професійної компетентності військовослужбовця Збройних Сил України. Запропоновано шляхи підвищення рівня професійної компетентності військовослужбовця Збройних Сил України. Обґрунтовано, що підвищення рівня професійної компетентності військовослужбовців впливає на загальний стан бойової готовності підрозділу, потенціал виконання завдань і, таким чином, на забезпечення конкурентоспроможності Збройних Сил України.

Посилання

1. Авдєєва Н. Ключові компетентності – нова парадигма результату навчання. Педагогіка. 2003. № 5. С. 34–39.
2. Георгієв В. Формування професійної компетентності майбутніх офіцерів високомобільних десантних військ у процесі фахової підготовки : дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Хмельницький, 2015. 258 с.
3. Зорій Я. Компетентнісний підхід до практичної підготовки громадян за програмою офіцерів запасу в закладах вищої освіти. Ukrainian professional education. 2018. Вип. 3. С. 65–70. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/upo_2018_3_11
4. Комплекс нормативних документів для розроблення складових системи галузевих стандартів вищої освіти / за заг. ред Я. Я. Балюбаша. Київ, 2008. 77 с. 5. Лисенко Н. Вища освіта України – погляд у світовий простір. Вісник Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. Педагогіка. 2006. Вип. 12. С. 3–11.
6. Марченко О. Формування професійної компетентності майбутніх військових фахівців у навчально-виховному середовищі ВВНЗ. Теорія та методика навчання та виховання. 2011. Вип. 28. С. 101–110. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_ttmniv_2011_28_15
7. Овчарук О. Ключові компетентності: європейське бачення. Управління освітою. 2003. № 15–16. С. 6–9.
8. Ягупов В. Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти. Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. 2007. Т. 71. С. 3–8.
9. Tuning Educational Structures in Europe. URL: http//www/let.rug.nl/TuningProjekt/index.htm;-tuning. unideusto.org/tuningeu
Опубліковано
2022-06-03
Як цитувати
Беньковська, Н. Б. (2022). РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ПОНЯТТЯ «ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ». Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 100-107. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-15
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ