ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО УЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ХОРОВИХ ТВОРІВ
Анотація
У статті розглянуто процес формування фахових компетентностей майбутнього учителя музичного мистецтва засобами хорових творів. Акцентовано твердження, що мистецька освіта України передбачає якісну фахову підготовку висококваліфікованих спеціалістів, здатних досконало виконувати творчі завдання. У зв’язку із цим наголошено на потребі використання в освітньому просторі інноваційних форм, методів, які забезпечують засвоєння фахових компетентностей, що перетворюються в неповторну духовно-творчу індивідуальність майбутнього фахівця. Висвітлено роль теоретичних знань і практичних умінь і навичок у професійному становленні майбутнього учителя музичного мистецтва. У дослідженні уточнено поняття «компетентність», «фахова компетентність», «фахова компетентність учителя музичного мистецтва». Проаналізовано наукові праці сучасних дослідників щодо визначення досліджуваного феномену. Акцентовано увагу на важливості використання сучасних наукових досліджень у цій галузі. Виявлено, що комплекс фахових компетентностей, які формуються в освітньому процесі вивчення дисциплін диригентсько-хорового циклу, забезпечує якість професійної підготовленості майбутнього учителя музичного мистецтва і передбачає результати міждисциплінарних зв’язків освітнього процесу майбутніх учителів музичного мистецтва, що включають комплекс знань, виконавських умінь, особистісне ставлення кожного до мистецтва, розвинену мотивацію до професійного зростання та багато інших аспектів, що включає її сутність та специфічні особливості. Окреслено певні завдання дисциплін диригентсько-хорового циклу, їх змістовного, структурного та методологічного рівнів майбутнього учителя музичного мистецтва. Висвітлено особливості творчої діяльності майбутнього учителя музичного мистецтва як фахівця-диригента. Таким чином, проведений огляд сучасних досліджень дає підстави стверджувати, формування фахових компетентностей майбутніх учителів музичного мистецтва засобами хорових творів передбачає інноваційний характер, адже сучасні вимоги до професійності фахівця потребують володіння певними знаннями, уміннями та навичками, що необхідні для його творчої професійної діяльності і реалізації їх у педагогічної роботі.
Посилання
2. Михаськова М. Формування фахової компетентності майбутніх вчителів музики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання» Київ, 2007. 19 с.
3. Олексюк О. Музична педагогіка : навч. посібник. Київ, 2013. 248 с.
4. Савченко Р. Поетапна методика формування музично-педагогічної компетентності майбутніх педагогів дошкільної освіти. Матеріали Міжнародної Конференції «Україна – ЄС. Сучасні технології, економіка та право». Київ, 2017. С. 27–31.
5. Світайло С. Особливості формування фахової компетентності учителя музики у процесі диригентсько-хорової підготовки. Наукові записки. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011. Вип. 95. С. 107–215.