КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ В ШКОЛІ

Ключові слова: внутрішня система забезпечення якості освіти, безпечне освітнє середовище, внутрішній моніторинг, формувальне оцінювання, індивідуальна траєкторія розвитку школяра, стратегія розвитку закладу освіти, управління закладом освіти.

Анотація

У статті розглядається суть внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти й умови, що визначають ефективність та якість освітнього процесу в школі. На основі аналізу законодавчих документів про освіту визначено критерії внутрішньої системи забезпечення якості освіти та її складники. Особливу увагу приділено правилам і процедурам оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників та керівників закладу освіти, забезпеченню інклюзивного освітнього середовища, механізмам оцінювання здобувачів освіти та ресурсному забезпеченню освітнього процесу. Проведено детальний розгляд критеріїв ефективного функціонування закладу загальної середньої освіти. Основними умовами створення комфортного і безпечного середовища закладу освіти визначено створення умов для всебічного розвитку здобувачів освіти, системи наставництва молодих учителів, формування інклюзивного освітнього простору, запобігання проявам булінгу, облаштування території школи тощо. Розгляд такого критерію, як система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, показав необхідність створення системи внутрішнього моніторингу, що має на меті систематичне відстеження й коригування результатів навчання кожного учня. Важливим критерієм є оцінювання професійної діяльності науково- педагогічних працівників, який передбачає планування власної діяльності та постійний професійний та особистісний розвиток як педагога, використання сучасних освітніх підходів та орієнтацію на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти, наявність власного портфоліо, налагодження тісної співпраці зі здобувачами освіти, їхніми батьками, своїми колегами, адміністрацією школи, дотримання правил академічної доброчесності тощо. Останнім критерієм, що розглянуто у статті, є аналіз управлінських процесів у закладі освіти, який передбачає розроблення стратегії розвитку закладу, спрямованої на детальне планування всіх ланок діяльності школи та підвищення якості її функціонування, формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.

Посилання

1. Бобровський М. В., Горбачов С. І., Заплотинська О. О. Внутрішня система забезпечення якості освіти: Абетка для директора. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. Київ : Державна служба якості освіти, 2019. 240 с.
2. Громовий В. В. Самооцінювання якості роботи закладу загальної середньої освіти. Київ, 2019. 86 с.
3. Директор школи – нові виклики та можливості / І. Трунда. та ін.; за ред. В. Троян. Прага : Карлів університет, 2011. С. 43–57.
4. Робінсон К., Ароніка Л. Школа майбутнього. Революція у вашій школі, що назавжди змінить освіту / пер. з англ. Г. Лелів. Львів : Літопис, 2016. 258 с.
5. Трунда І., Троян В., Бржіза К. Управління школою в суспільстві знань. Прага : Карлів університет, 2011. 174 с. URL: http://doir.phdpu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/01/School-management.pdf (дата звернення: 02.02.2022).
Опубліковано
2022-06-03
Як цитувати
Потапова, Н. В., & Корсікова, К. Г. (2022). КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ В ШКОЛІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 186-190. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-28
Розділ
РОЗДІЛ V. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ