ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ У РОБОТІ ВИКЛАДАЧА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Ключові слова: аналіз, педагогічний аналіз, викладач англійської мови, інформаційна компетентність, інформаційно-аналітична компетентність.

Анотація

Педагогічний аналіз є одним із важливих чинників оптимізації освітнього процесу в сучасному закладі вищої технічної освіти, від конструктивної реалізації якого залежать успішність та ефективність організації навчання, виховання, суб’єкт-суб’єктної взаємодії всіх учасників педагогічного процесу. Метою статті є дослідження специфіки педагогічного аналізу та розроблення алгоритму його реалізації в роботі викладача англійської мови в закладі вищої технічної освіти. Для досягнення мети використано методи аналізу, синтезу, узагальнення та систематизації. У статті розглянуто суть педагогічного аналізу як важливого складника педагогічної діяльності викладача англійської мови. Наголошено, що завданням педагогічного аналізу в роботі викладача є: вивчення реального стану знань, умінь, навичок; формування компетентностей студентів, об’єктивної оцінки результатів, установлення причинно- наслідкових зв’язків та прийняття рішень щодо вдосконалення освітнього процесу, власного науково-методичного рівня; здійснення індивідуального підходу до студентів, вибір адекватних форм, методів та технологій, а також обов’язкове корегування результатів освітньої діяльності з прогнозуванням шляхів її оптимізації. Виділено мету, об’єкт, напрями та алгоритм реалізації педагогічного аналізу в діяльності викладача англійської мови у закладі вищої технічної освіти. Розкрито особливості реалізації педагогічного аналізу на різних етапах організації освітнього процесу в закладі вищої освіти. Визначено основні напрями педагогічного аналізу викладача англійської мови, зокрема зауважено, що обов’язковими елементами алгоритму педагогічного аналізу є проведення контрольних замірів основних показників якості навчання студентів після корекції роботи та їх аналіз і співставлення з визначеними цілями вивчення англійської мови на конкретному етапі. Наголошено на необхідності аналітичної та інформаційно-аналітичної компетентності викладача. Акцентовано увагу, що подальших наукових досліджень вимагає розроблення кваліметричного підходу до визначення показників і критеріїв роботи викладача та студентів.

Посилання

1. Гринько В. О. Особливості педагогічної діяльності викладача вищої школи в сучасну епоху. Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. 2012. Вип. 17. С. 166.
2. Кайдалова Л. Г., Щокіна Н. Б., Вахрушева Т. Ю. Педагогічна майстерність викладача : навчальний посібник. Харків : НФаУ, 2009. 140 с.
3. Конаржевский Ю. А. Педагогический анализ как основа управления школой. Челябинск : Челяб. гос. пед. ун-т, 1978. 101 с.
4. Примакова Т. В. Аналітична діяльність учителя історії. Історія та правознавство. 2014. № 9 (361). С. 2–3.
5. Ягупов В. В. Інформаційно-аналітична діяльність педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів : термінологічний словник. Київ : ІПТО НАПН України, 2014. 127 с.
Опубліковано
2022-06-03
Як цитувати
Галацин, К. О., Фещук, А. М., & Ярошенко, О. Л. (2022). ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ У РОБОТІ ВИКЛАДАЧА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 258-264. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-39
Розділ
РОЗДІЛ VIII. ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ