ВПЛИВ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНИХ ТА МІЖНАРОДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ НА ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЖУРНАЛІСТІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ США
Анотація
Розглянуто особливості функціонування медійних організацій у системі вищої освіти США. Доведено, що міжнародні та національні організації значною мірою впливають на формування та розвиток журналістської освіти. На основі досліджень зазначено, що організації відіграють важливу роль у формуванні професійної діяльності майбутніх фахівців у галузі журналістики, а саме здійснюють контроль над показниками якості освіти, розглядають питання акредитації відповідно до світових стандартів та запроваджують новітні методи забезпечення якості освіти у закладах вищої освіти США. За результатами дослідження професійної підготовки журналістів проаналізовано п’ять положень, що визначають досягнення високого рівня інформаційної грамотності, запропонованих Асоціацією дослідницьких бібліотек. Охарактеризовано діяльність університетів США в освітніх та професійних медійних організаціях. Виокремлено основні функції цих організацій, а саме розробка нормативних документів, що формують національну політику з питань професійної освіти та вимагає від закладів дотримання чітких критеріїв та принципів для забезпечення якості освіти; запровадження освітніх законів та надання фінансової допомоги студентам; пропаганда науково-дослідної діяльності університетів та популяризація результатів наукових досліджень, відстоюючи ідеї штатів та федерального уряду. Досліджено, що кожен штат у США має власні міністерства чи департаменти освіти та поділений на округи, де функціонують освітні організації для розв’язання проблем, які виникають на локальному рівні. Залежно від штату ці ради контролюються інспекторами, секретарями освіти або представниками громадськості, яких вибирає місцеве населення. Законодавство у штатах представлене освітніми актами, законами та положеннями місцевих рад або комісій.
Посилання
3. Моулд Д. Вызовы и новые направления образования в области журналистики. Сборник VI Южнокавказкой конференции СМИ «Журналистское образование – повышение качества и новые технологии». 2009. С. 47–50.
4. Eaton J.S. The future of accreditation. Planning for higher Education. 2012. No. 40(3). P. 8–15.
5. Eaton J.S. What future for accreditation: The challenge and opportunity of the accreditation–federal government relationship. Inquiry, evidence, and excellence: The promise and practice of quality assurance. 2012. P. 77–88.
6. Hegji A. An overview of Accreditation of Higher Education in the United States. Congressional research service. 2020. 20 p. URL: https://crsreports.congress.gov/product/pdf/R/R43826.
7. Information Literacy Competency Standards for Higher education. 2000. Chicago, Illinois, USA : American Library Association.
8. International student. 2019. URL: https://www.internationalstudent.com/study-journalism/top-usjournalism- schools/.
9. Lumina Foundation’s Strategic Plan. Goal 2025. 2009. URL: https://www.luminafoundation.org/about/ strategic-plan/.
10. Lynch D. Above & Beyond. Looking at the future of Journalism Education. A report in 6 parts, Knight Foundation. 2015. 35 p.
11. University Assessment Council. Oregon State University. 2017. URL: https://studentaffairs.oregonstate. edu/saa/assessment-council.