ФАХОВА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ ПРОДУКТИВНОГО НАВЧАННЯ: НЕДОЛІКИ ТА ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ
Анотація
У статті проаналізовано основні підходи до фахової підготовки майбутніх учителів англійської мови у ЗВО, визначено основні дидактичні проблеми та недоліки їхньої фахової підготовки. Розкрито сутність та особливості продуктивного навчання студентів як категорії вищої школи. Зазначено, що учитель іноземної мови повинен уміти одночасно користуватися іноземною мовою як засобом професійного спілкування під час розв’язання проблемних ситуацій, продукувати і варіювати професійне іншомовне мовлення в умовах професійно-педагогічного спілкування з учнями шкіл, доцільно обирати та застосовувати методи навчання учнів. Визначено мету, зміст, принципи, компоненти, етапи реалізації, методи та форми дидактичної технології навчання майбутніх учителів іноземних мов до застосування методів продуктивного навчання у закладах загальної середньої освіти. Частково наведено результати емпіричного дослідження щодо їх підготовленості до застосування таких методів. Визначено змістові елементи дидактичної технології: таксономія завдань за дисципліною «Методика викладання англійської мови», характеристика об’єкта проектування, педагогічні умови проведення занять, етапи навчального процесу, форми проекту навчально-виховного процесу, систему навчальних методів, критерії продуктивності розробленої технології тощо. Перший етап такого навчання спрямований на оволодіння студентами знаннями згідно з традиційною системою організації навчального процесу. Другий етап спрямований на практику вирішення професійних ситуацій шляхом створення навчальних продуктів (вправи в діадах, групах, завдання для мікрогруп тощо). У третій частині переважають індивідуальні завдання, самостійна робота студентів під керівництвом викладача. За підсумками частково-пошукового дослідження сформульовано основні напрямки покращення процесу формування фахової компетентності майбутнього вчителя іноземної мови.
Посилання
2. Бутакова Т.И. Ретроспективная характеристика методик профессионально ориентированного обучения иностранному языку в технических вузах. Молодой ученый. 2015. № 11. С. 1286–1289.
3. Керницький О.М., Пасічник В.І., Васищев В.С. Педагогічні особливості ігрового моделювання при навчанні слухачів магістратури вищого військового навчального закладу. Зб.наук.пр. «Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальній школах». Запоріжжя : КПУ, 2020. № 73/2020. С. 33.
4. Кузнецова О.В., Одарченко В.І. Метод проектів – сучасна технологія навчання в умовах Нової української школи. VIRTUS. 2017. № 14. С. 74–77.
5. Кузякіна М. Реалізація проектної методики навчання іншомовного спілкування студентів економічних спеціальностей. Гуманізація навчально-виховного процесу: зб. наук. праць. 2012. Спецвип. 8. Ч. ІІ. С. 27–32.
6. Муліна Н. Методика розробки та використання дистанційного курсу англійської мови (старший ступінь у вищому технічному закладі освіти) : автореф. дис. к. пед. наук : 13.00.02 / КНЛУ. Київ, 2001. 22 с.
7. Томіліна А.О. Використання системи електронного навчання Moodle при вивченні іноземної мови. Педагогіка вищ. та серед. школи. 2011. Вип. 32. C. 75.
8. Парахіна С.В. Продуктивне навчання – особливий вид діяльності. Управління школою. 2008. № 11-12. С. 34.
9. Edwin S. Ellis, Lou Anne Worthington, Martha J. Larkin. Executive Summary of the Research Synthesis on Effective Teaching Principles and the Design of Quality Tools for Educators. University of Alabama. March, 1994. 41 р.