ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ МЕДИКО-ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Ключові слова: інформаційно- комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси, онлайн-навчання, медична хімія, біологічна та біоорганічна хімія, освітні платформи.

Анотація

У статті описується досвід використання сучасних методик інформаційних технологій під час вивчення предметів «Медична хімія» і «Біологічна та біоорганічна хімія» в медичному університеті. У роботі обґрунтовано доцільність упровадження саме тих технологій, які охоплювали би всі етапи навчання за циклової системи. Мотивація та правильна постановка мети й цілей для студентів є тією рушійною силою, яка буде спонукати їх до успішного завершення вивчення предмета. Тому у статті розглядається застосування спеціальних освітніх дорожніх карт, які студенти формували разом із викладачем. Техніка «OKR – Objective & Key Results» допомогла правильно сформувати завдання, цілі для кожного студента, а також створити власний план реалізації поставлених завдань. Доведено ефективність використання на заняттях із хімії медичного спрямування різноманітних завдань із застосуванням цифрових платформ (наприклад, Canva), онлайн-дошок, гейміфікованих онлайн-програм для вирішення тестових завдань (наприклад, Кahoot), що викликають зацікавленість та спонукають творчо мислити й заглиблюватися у вивчення дисципліни. Також проаналізовано результати співпраці викладача та студентів. Для цього проведено підсумкові вправи на етапі завершення вивчення предмета, а також удосконалено вміння студентів робити самоаналіз. Було використано методику, що отримала назву «Key Performance Indicators», яка дає змогу визначити те, наскільки ефективно працював студент, щоб досягнути поставлених цілей. Крім того, у статті проаналізовано роботу вчених у цьому напрямі, розглянуто їхній досвід застосування інформаційних технологій в освітньому процесі для покращення сприймання матеріалу здобувачами освіти. У статті порівнюються та узагальнюються результати роботи студентів і їх враження від навчання за техніками сучасних ІТ. Згідно з даними, що отримані під час спілкування, анкетування, та за рівнем знань зроблено висновок, що активізація діяльності студентів різними сучасними засобами цифровізації дає позитивний результат. Знання, які отримані здобувачами освіти, є більш ґрунтовними та глибокими.

Посилання

1. Спірін О.М., Шишкіна М.П., Запорожченко Ю.Г. Проблеми інформатизації освіти України у контексті розвитку досліджень оцінювання якості засобів ІКТ. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. Т. 27. № 1. С. 29–38. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/632/483 (дата звернення: 20.11.2022).
2. Вороненко Ю.В., Мінцер О.П., Краснов В.В. Оцінка якості електронних засобів навчання. Медична інформатика та інженерія. 2009. № 3. C. 4–12.
3. Олефіренко Н.В. Дидактичні електронні ресурси у системі сучасних засобів навчання. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». 2014. Вип. 33. С. 129–133.
4. Воротникова І.П. Досвід використання е-підручників і електронних засобів навчального призначення в умовах цифровізації загальної середньої освіти України. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Т. 71. № 3. C. 23–39. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/ view/2552/1491 (дата звернення: 20.11.2022).
5. Пелешенко Г.Б., Нетроніна О.В., Лебеденко В.Ю. Організація навчального процесу та контролю знань студентів заочної форми навчання в рамках інтерактивного курсу «Біохімія». Актуальні проблеми сучасної хімії : матеріали II Всеукраїнської конференції студентів, аспірантів та молодих науковців з міжнародною участю, м. Миколаїв, 24–25 травня 2018 р. Миколаїв : Видавець Торубара В.В., 2018. С. 76–77.
6. Машейко І.В., Пелешенко Г.Б., Машейко А.М. Роль інформаційних технологій у викладанні дисциплін студентам вищих медичних навчальних закладів. Медична освіта. 2017. № 1(73). С. 23–26.
7. Адаптація сучасних інформаційно-освітніх технологій до викладання фізколоїдної хімії / Д.М. Зозулинець, Г.В. Чернега, Ю.Г. Самелюк, О.Р. Пряхін, А.Г. Каплаушено. Вісник Української медичної стоматологічної академії. 2020. Т. 20. Вип. 3(71). С. 238–241.
8. Curated by Figma. Figma. URL: https://www.figma.com/community/figjam (дата звернення: 25.11.2022).
9. Doerr J. Objectives and Key Results (OKRs). Betterworks. URL: https://www.betterworks.com/okrs/ (дата звернення: 26.11.2022).
10. Jackson T. Key performance indicators for schools & education management. ClearPoint Strategy. URL: https://www.clearpointstrategy.com/key-performance-indicators-in-education/ (дата звернення: 28.11.2022).
Опубліковано
2023-02-28
Як цитувати
Пилипенко, О. О. (2023). ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ МЕДИКО-ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 150-155. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-4-21
Розділ
РОЗДІЛ VI. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ