РОЛЬ ОСВІТИ І ВИХОВАННЯ У ВИРІШЕННІ ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ

  • А.М. Андрєєв
Ключові слова: сталий розвиток, проблема енергозбереження, Енергетична стратегія України, тенденції модернізації освіти, фізичні основи енергозберігаючих технологій, інноваційна діяльність

Анотація

У статті зроблено огляд науково-методичної літератури, присвяченої ролі освіти і виховання в реалізації концепції сталого розвитку. Проведено аналіз основних понять, які визначають сутність проблеми екологічної освіти.
Зроблено висновок про те, що проблема освіти у сфері енергозбереження і проблема екологічної освіти мають деякі спільні ознаки, але вони не зводяться одна до одної. У зв’язку з цим наголошується на необхідності проведення спеціальних досліджень у предметній галузі теорії і методики навчання фізики для реалізації державних вимог щодо рівня підготовки учнів у сфері енергозбереження в контексті фізичного компонента.

Посилання

1. Романов В.П. Концепции современного естествознания : учеб. пособие для вузов / Валерий Павлович Романов – М. : Вузовский учебник, 2008. – 282 с.
2. Стратегія енергозбереження в Україні : Аналітично-довідкові матеріали в 2-х томах : Загальні засади енергозбереження / [за ред. Жовтянського В.А., Кулика М.М., Стогнія Б.С.]. – К. : Академперіодика, 2006. – Т.1. – 510 с.
3. Енергозбереження та пом’якшення змін клімату. Посібник з пом’якшення змін клімату і раціонального використання енергії та ресурсів для учнів загальноосвітніх навчальних закладів / [Праховник А.В., Іншеков Є.М., Дешко В.І. та ін.]. – К. : 2008. – 120 с.
4. Артамонова Е.И. Устойчивое развитие – стратегическая задача высшего профессионального образования в условиях мировой интеграции / Е.И. Артамонова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. № 22 (257) (Серія: педагогічні науки). – Луганськ : Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012. – С.166 – 175.
5. Мітрясова О.П. Природничо-наукові основи формування змісту природничих дисциплін / О.П. Мітрясова // Проблеми освіти : Наук. зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – К., 2010. – Вип. 65. – С.132 – 134.
6. Турдикулов Э.А. Экологическое образование и воспитание учащихся в процессе обучения физике : Кн. для учителя / Эшбай Атакулович Турдикулов. – М. : Просвещение, 1988. – 126 с.
7. Шарко В.Д. Екологічне виховання учнів під час вивчення фізики : Посібник для вчителя / Валентина Дмитрівна Шарко. – К. : Рад. шк., 1990. – 207 с.
8. Зверев И.Д. Экологическое образование в школе / И.Д. Зверев. – М. : Московский центр межнационального и сравнительного образования, 1994. – 32 с.
9. Шарко В.Д. Про підготовку вчителя фізики до формування в учнів екоцентричного світогляду / В.Д. Шарко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [ред. кол. : П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. – 2010. – Вип. 16. – С.124 – 127.
10. Шарко В.Д. Елективний курс як засіб формування екологічної компетентності учнів основної школи / В.Д. Шарко, Н.В. Куриленко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Вип. 99 (Серія: педагогічні науки) / Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка ; гол. ред. Носко М.О. – Чернігів : ЧНПУ, 2012. – С.141 – 145.
11. Стратегія енергозбереження в Україні : Аналітично-довідкові матеріали в 2-х томах : Механізми реалізації політики енергозбереження / [за ред. Жовтянського В.А., Кулика М.М., Стогнія Б.С.]. – К. : Академперіодика, 2006. – Т.2. – 600 с.
12. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Фізика та астрономія в сучасній школі. – 2012. – №4 (99). – С. 2 – 8.
Опубліковано
2023-06-08
Як цитувати
Андрєєв, А. (2023). РОЛЬ ОСВІТИ І ВИХОВАННЯ У ВИРІШЕННІ ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 175-182. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3265
Розділ
РОЗДІЛ V. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ