ОДИНИЦІ НАВЧАННЯ ТА ВІДБОРУ УЧБОВОГО МАТЕРІАЛУ З РОСІЙСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

  • К.І. Гейченко
Ключові слова: одиниця навчання і відбору навчального матеріалу, мовленнєва дія, інтенція, навчально-професійне спілкування, російська мова як іноземна

Анотація

У статті розглядаються одиниці комунікативного навчання іноземців усного навчально-професійного спілкування російською мовою: мовленнєва дія та одиниця відбору навчального матеріалу – типова інтенція.
Навчально–професійне спілкування – природній комунікативний акт, у якому визначальною є інтенція ініціатора комунікації. А власне комунікація – це вибудована система комунікативних дій (вербальних та невербальних вчинків) через визначений набір мовних засобів.
Тому основною одиницею навчання спілкування можемо вважати мовленнєву (комунікативну) дію – елементарний комунікативний акт - діаду, а як одиницю відбору навчального матеріалу - типову інтенцію (мовленнєвий задум, мовленнєвий намір).

Посилання

1. Бим И.Л. Выделение единицы обучения иностранным языкам – важнейшая предпосылка управляемого формирования иноязычной речевой деятельности / И.Л.Бим // Иностранные языки в школе. – 1979. – № 6. – С. 41–46.
2. Глухов Б.А. Лингвистические характеристики термина и методика его презентации в учебном процессе: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Методика русского языка как иностранного» / Б.А. Глухов. – М., 1979. – 17 с.
3. Гойхман О.Я. Речевая коммуникация : Учебник / О.Я. Гойхман, Т.М. Надеина ; под ред. проф. О.Я. Гойхмана. – М. : ИНФРА-М, 2003. – 272 с.
4. Городилова Г.Г. Обучение речи и технические средства (на материале преподавания русского языка студентам-иностранцам) / Г.Г. Городилова – М. : Русский язык, 1979. – 208 с.
5. Дридзе Т.М. Семантические аспекты социального поведения в концепции Чарльза Морриса / Т.М. Дридзе // Вопросы философии. – 1970. – № 8. – С. 14–17.
6. Зимняя И.А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке / И.А. Зимняя – М. : Просвещение, 1978. – 159 с.
7. Клюев Е.В. Речевая коммуникация : [учеб. пособ. для университетов и институтов] / Е.В. Клюев – М. : РИПОЛ КЛАССИК, 2002. – 320 с.
8. Леонтьев А.А. Некоторые проблемы обучения русскому языку как иностранному (психологические очерки) / А.А. Леонтьев – М. : Изд-во МГУ, 1970. – 88 с.
9. Трушина Л.Б. Требования к современному учебнику русского языка как иностранного (на примере учебника для медиков) / Л.Б.Трушина, А.Р.Арутюнов // Содержание и методы обучения профессиональному общению студентов-медиков на иностранном языке : межкафедральная науч.-практ. конф., 24-25 июня 1980 г. : тезисы докл. – Львов, 1980. – С. 6-10.
Опубліковано
2023-06-12
Як цитувати
Гейченко, К. (2023). ОДИНИЦІ НАВЧАННЯ ТА ВІДБОРУ УЧБОВОГО МАТЕРІАЛУ З РОСІЙСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 206-213. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3404
Розділ
РОЗДІЛ V. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ