МЕТОДОЛОГІЯ ОНЛАЙН-КУРСУ, АБО ЯК ДОСЯГТИ ПОКАЗНИКА ЗАВЕРШЕНОСТІ В 60 %?

Ключові слова: освіта, онлайн-курс, методологія онлайн-курсу, показник завершеності онлайн-курсу, фактор успішності онлайн-курсу

Анотація

В умовах сучасних глобальних та регіональних викликів (як-от стрімке поширення сучасних технологій, сплеск міграційних процесів, пандемія COVID-19, військові конфлікти тощо) у світі зростає частка онлайн-освіти, що змушує освітян приділяти дедалі більше уваги створенню високоякісних онлайн-курсів. Основною проблемою онлайн-освіти є та обставина, що авторам онлайн-курсів не вдається досягти високих показників завершеності навчання. Згідно з дослідженнями, середньостатистичний показник кількості тих, хто завершив онлайн-курс, становить 5–10 %. Відтак ключовою проблемою онлайн-освіти є стратегія розгортання змісту так, щоб забезпечити стійку мотивацію та високі показники завершення процесу навчання. Як свідчить досвід української платформи безоплатних масових відкритих онлайн-курсів “Prometheus”, для цільових аудиторій (наприклад, педагогів) вдалося досягти показників у 10–20 % сертифікованих слухачів. Проте створені Лабораторією модерної історії України та інноваційних освітніх технологій Запорізького національного університету онлайн-курси закінчили понад 60 % слухачів. У чому секрет таких показників? Як створити масовий відкритий онлайн-курс, щоб якнайбільше слухачів його завершили? Як забезпечити успіх освітнім продуктам в онлайн-форматі? Ось основні питання, які стануть предметом нашого розгляду в цій статті. Схарактеризовано феномен онлайн-курсу «Критичне мислення для освітян» (платформа “Prometheus”, Україна) на підставі аналізу масиву статистичних даних. Результати експериментально-дослідної роботи дозволяють стверджувати, що для досягнення високих показників завершення важливо: розробляти курс з урахуванням потреб цільової аудиторії та внутрішньої мотивації слухачів; використовувати позначення цільової аудиторії в назві та рекламі; аналізувати якнайширшу статистичну інформацію для коригування методології курсу; враховувати зворотний зв’язок (повідомлення на форумі тощо). Загалом ключовим фактором успіху онлайн-курсу є відповідність його змісту потребам цільової аудиторії та забезпечення внутрішньої мотивації слухачів. Відсоток завершеності (completion rate), як свідчить наш аналіз, є об’єктивним показником суб’єктивних явищ, тобто інтересу цільової аудиторії.

Посилання

1. Ahearn A. Moving from 5 % to 85 % completion rates for online courses. EdSErge. URL: https://www.edsurge.com/news/2019-06-06-moving-from-5-to-85-completion-rates-for-online-courses (date of access: 09.06.2023).
2. Balch T. About MOOC completion rates: the importance of student investment. The augmented trader. URL: https://augmentedtrader.wordpress.com/2013/01/06/about-mooc-completion-rates-the-importanceof-investment/ (date of access: 09.06.2023).
3. Cialdini R. B. Influence: the psychology of persuasion. New York, USA : Collins, 2007. 320 p.
4. Eesley C. Online course completion rates – social elearning strategy – novoed. NovoEd. URL: https://novoed.com/resources/blog/elearning-social-completion-rates/ (date of access: 09.06.2023).
5. Glass G. How to increase your online course completion rate. Linkedin. URL: https://www.linkedin.com/pulse/how-increase-your-online-course-completion-rate-graham-glass/ (date of access: 09.06.2023).
6. Hollands F., Kazi A. Benefits and costs of mooc-based alternative credentials. 2017–2018 baseline survey results. Wixstatic. URL: https://docs.wixstatic.com/ugd/cc7beb_5803e625ebee463ebc6f4796027366f1.pdf (date of access: 09.06.2023).
7. Головіна О. Освіта – суто жіноча справа? Або навіщо чоловіки в школі. Нова Українська школа | Вебресурс НУШ. URL: https://nus.org.ua/articles/osvita-suto-zhinocha-sprava-abo-navishho-cholovikyu-shkoli/ (дата звернення: 09.06.2023).
8. Jordan K. Initial trends in enrolment and completion of massive open online courses. The international review of research in open and distributed learning. 2014. Vol. 15, no. 1. URL: https://doi.org/10.19173/irrodl.v15i1.1651 (date of access: 09.06.2023).
9. Jordan K. Massive open online course completion rates revisited: assessment, length and attrition. The international review of research in open and distributed learning. 2015. Vol. 16, no. 3. URL: https://doi.org/10.19173/irrodl.v16i3.2112 (date of access: 09.06.2023).
10. Jordan K. MOOC completion rates. Katyjordan.com. URL: http://www.katyjordan.com/MOOCproject.html (date of access: 09.06.2023).
11. Капустинська Т. Всі в курсі: як онлайн-освіта Prometheus робить дива для півмільона українців. Platfor.ma. URL: https://platfor.ma/topics/people/vsi-v-kursi-yak-onlajn-osvita-prometheus-robyt-dyvodlya-pivmiljona-ukrayintsiv/ (дата звернення: 09.06.2023).
12. Melchor E. How to boost online course completion rates in 4 easy steps. Thinkific. URL: https://www.thinkific.com/blog/improve-course-completion-rates/ (date of access: 09.06.2023).
13. Neher K. 7 ways to increase online course completion rates. eLearning Industry. URL: https://elearningindustry.com/ways-to-increase-online-course-completion-rates (date of access: 09.06.2023).
14. Ouf S. An enhanced online learning environment in the time of COVID-19. Informatica. 2021. Vol. 45, no. 6. URL: https://doi.org/10.31449/inf.v45i6.3327 (date of access: 09.06.2023).
15. Parkhomenko A., Segol R., Lisovychenko O. Comprehensive analysis of the students’ motivation connection to the massive open online courses completion rate. Interdepartmental scientific and technical collection “adaptive automatic control systems”. 2019. Vol. 34, no. 1. P. 73–80.
16. Reich J., Ruipérez-Valiente J. A. The MOOC pivot. Science. 2019. Vol. 363, no. 6423. P. 130–131. URL: https://doi.org/10.1126/science.aav7958 (date of access: 09.06.2023).
17. Терно С. Освітні інструменти критичного мислення. Prometheus – Найбільша платформа онлайн-курсів в Україні. URL: https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:Prometheus+CTFT102+2018_T3/about (дата звернення: 09.06.2023).
18. Терно С., Степанова Н., Горбачов С. Критичне мислення для освітян. Prometheus – Найбільша платформа онлайн-курсів в Україні. URL: https://courses.prometheus.org.ua/courses/coursev1: CZ+CTFT101+2017_T3/about (дата зверення: 09.06.2023).
19. Wagner T., Dintersmith T. Most likely to succeed: preparing our kids for the innovation era. Simon & Schuster, Limited, 2015. 304 p.
20. Zalani R. Online education statistics (for creators & entrepreneurs…). Elitecontentmarketer. URL: https://elitecontentmarketer.com/online-education-stats/ (date of access: 09.06.2023).
Опубліковано
2023-08-31
Як цитувати
Терно, С. О., Турченко, Г. Ф., Ситник, О. М., & Ситник, К. О. (2023). МЕТОДОЛОГІЯ ОНЛАЙН-КУРСУ, АБО ЯК ДОСЯГТИ ПОКАЗНИКА ЗАВЕРШЕНОСТІ В 60 %?. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 73-85. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-2-11
Розділ
РОЗДІЛ IIІ. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ