ПЕДАГОГІКА МУЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД

Ключові слова: музичний терапевт, навчальні програми, Європа та США, фахова підготовка.

Анотація

Стаття присвячена феномену музичної терапії як розвиненої галузі у Сполучених Штатах Америки та Європі. Установлено, що підготовка музичних терапевтів відрізняється в цих регіонах. Проаналізовано, що у Сполучених Штатах Америки музичні терапевти отримують ступінь бакалавра, магістра або доктора філософії в музичній терапії в університетах, які пропонують таку програму. Бакалаврська програма зазвичай триває чотири роки, магістерська – два роки, а докторська програма – чотири-п’ять років. Під час навчання студенти вивчають теоретичні та практичні аспекти музичної терапії, зокрема й основи психології, музичну теорію та техніки музичної терапії для різних популяційних груп, як-от діти з аутизмом, люди з деменцією тощо. Установлено, що в Європі, підготовка музичних терапевтів може відрізнятися залежно від країни, але загалом підготовка музичних терапевтів відбувається на магістерському рівні, який зазвичай триває два роки. Студенти вивчають теорію та практичні навички музичної терапії, а також здійснюють практичну роботу із клієнтами на різних етапах навчання. Навчання може здійснюватися в університетах або у фахових навчальних закладах, які спеціалізуються на музичній терапії. В обох регіонах підготовка музичних терапевтів охоплює багато практичних компонентів, як-от стажування та практикуми. Доведено, що навчальні програми музичної терапії в Європі забезпечують захопливий огляд обраних програм музичної терапії в десяти різних країнах, як-от: Австрія, Бельгія, Данія, Франція, Німеччина, Італія, Латвія, Велика Британія, Польща й Іспанія. У статті надається довідкова інформація про теми та філософії, що впливають на програми, критерії прийому, структуру навчального плану, клінічну підготовку, стажування, музичну підготовку та досвід, навчання й оцінку процедури щодо якості викладання та програми PhD. Узагальнено, що підготовка музичних терапевтів у Сполучених Штатах Америки та Європі має свої відмінності та спільні риси. У статті наведено загальний огляд основних рис підготовки музичних терапевтів у цих регіонах.

Посилання

1. The handbook of music therapy / L. Bunt et al. (Eds.). Routledge, 2013. p. 384.
2. European Music Therapy Confederation. Education and training. URL: https://emtc-eu.com/training/ (дата звернення: 30.04.2023).
3. Gooding L.F. Burnout among music therapists: An integrative review. Nordic Journal of Music Therapy. 2019. № 28 (5). P. 426–440.
4. Music technology usage in music therapy: A survey of practice / N.D. Hahna et al. The Arts in Psychotherapy. 2012. № 39 (5). P. 456–464.
5. comparing the effectiveness of gestalt therapy and music therapy on test anxiety and educational well-being in Secondary school female students / S. Jahani et al. Psychological Methods and Models. 2018. № 9 (33). P. 1–19.
6. Kim S.A. Historical and contemporary perspectives on the development of analytical music therapy training. Nordic Journal of Music Therapy. 2021. № 30 (3). P. 219–237.
7. Lesley University (n.d.). Graduate programs in expressive therapies. URL: https://lesley.edu/academics/ graduate/expressive-therapies (дата звернення: 30.04.2023).
8. Lesley University (n.d.). Undergraduate Program. Lesley University. URL: https://lesley.edu/academics/ graduate/clinical-mental-health-counseling-music-therapy (дата звернення: 30.04.2023).
Опубліковано
2024-04-24
Як цитувати
Добровольська, Р. О. (2024). ПЕДАГОГІКА МУЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 150-155. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-1-21
Розділ
РОЗДІЛ ІХ. ПОРІВНЯЛЬНА ПЕДАГОГІКА