ВПЛИВ ХОРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ

  • Р. В. Дудик Навчально-науковий інститут мистецтв Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0001-7737-6688
Ключові слова: хорова діяльність, репетиція, хоровий спів, учень, вокально-хорові навички

Анотація

Наукова стаття присвячена вивченню впливу хорової практики на індивідуальний розвиток особистості учня. Вона базується на аналізі результатів психологічних досліджень та спостережень над учасниками хорових колективів різного віку та рівня підготовки. Стаття розглядає значення хорового співу для учнів у шкільному середовищі, важливість та переваги хорової діяльності в навчальних освітніх закладах. Автор аналізує вплив участі в хорі на різні аспекти розвитку особистості учня. Обговорюється важливість співпраці та взаємодії учнів під час колективного музикування в хоровому колективі. Розглядається позитивний вплив хорового співу на емоційне самопочуття учнів. Зазначається важливість вивчення та виконання різноманітних музичних жанрів та стилів у хоровій практиці для розширення культурного світогляду учнів. У статті досліджуються різні методи та підходи до організації хорових занять з учнями різного віку та рівня музичної підготовки; розглядаються різноманітні методи музичного навчання в хоровій практиці, такі як вивчення нот, розвиток вокальних навичок, аранжування та інтерпретація музичних творів; висвітлюються позитивні впливи участі в хорі на розвиток когнітивних, емоційних та соціальних навичок учнів, а також їхніх музичних здібностей; обговорюються можливі виклики, з якими зіштовхуються вчителі та учні під час організації та участі в хорових заняттях, а також стратегії для їх подолання. Стаття висвітлює важливість включення хорового співу до навчальних програм як засобу розвитку різних аспектів особистості учнів та підтримки їхнього успіху в школі; допомагає керівникам шкільних хорових колективів та вчителям музичного мистецтва краще розуміти важливість хорової діяльності та надає корисні поради щодо організації ефективних і стимулюючих хорових занять для учнів.

Посилання

1. Дудик Р. Особливості впливу класичної музики на формування особистості дітей. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки: теорія та практика. 2020. № 2. С. 187–192. DOI: https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-2-29.
2. Лобода О. Категорії «творчість» і «музичні здібності»: психологічний та педагогічний підходи. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти. 2019. Вип. 26. С. 49–54. URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26542.
3. Малашевська І., Лазука М. Вплив музики на формування особистості молодого покоління. Збірник наукових праць: педагогічні науки. 2020. Вип. 93. С. 44–49. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2020-93-6.
4. Матящук О., Шумська В. Психологічні аспекти впливу музичного мистецтва на формування національної свідомості особистості. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 63. Т. 1. С. 55–58. DOI: 10.32840/1992-5786.2019.63-1.11.
5. Світайло С. Методика роботи з дитячим хоровим колективом: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальний закладів III–IV рівня акредитації. Київ: Коледж Київського університету ім. Бориса Грінченка, 2016. 140 с. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/14757.
Опубліковано
2024-07-30
Як цитувати
Дудик, Р. В. (2024). ВПЛИВ ХОРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 95-100. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-2-14
Розділ
РОЗДІЛ VI. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИХОВАННЯ