ДИДАКТИЗАЦІЯ ВІЗУАЛЬНИХ КАРТИНОК НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Ключові слова: візуальна картинка, дидактизація, вікова категорія, мовленнєві компетенції, креативність, комунікативні навички.

Анотація

У статті йдеться про дидактизацію візуальних картинок для навчання іноземної мови. Визначено роль і мету дидактизації картинок на уроках іноземної мови. Запропоновано алгоритм дидактизації картинок. Схарактеризовано здатність сприймати візуальну картинку учнями різної вікової категорії. Для кожної вікової групи наведено способи дидактизації картинок, які зможуть не лише зацікавити, а й спонукати до переосмислення навчання іноземної мови в легкій невимушеній формі, яка сприяє як розвитку мовленнєвих навичок, так і вдосконаленню та поглибленню знань про предмет на всіх мовних рівнях. Залежно від мети дидактизації картинки проілюстровано різні підходи до розвитку мовленнєвих компетентностей учнів, а саме аудіювання, читання, письма та говоріння. Для розвитку навичок сприймання на слух іноземної мови доцільно буде використовувати аудіосупровід під час дидактизації вибраної картинки. Візуальна картинка як інструмент для навчання читання має радше візуально-опорний характер, який слугує учням як джерело зчитування інформації. Для розвитку навичок письма візуальна картинка може стати безмежним джерелом ідей, опис яких у різноманітних варіаціях від статистичного зображення в моменті певної історії до гіпотетично щасливого її продовження та/або кінця сприяє не лише розвитку каліграфічних, а й граматичних і творчих навичок. Дидактизована картинка як опора для розвитку навичок говоріння є не лише безцінним інструментом, а й джерелом збагачення лексики та засобом тренування граматичних структур, мовних кліше, комунікативних моделей. Про розвиток комунікативної компетентності також варто згадати в контексті театралізації вибраної тематичної візуальної картинки. Розвиток креативності є ключовим моментом як у процесі дидактизації картинки, так і під час використання дидактизованої картинки на уроках іноземної мови. Наведено низку диджитал-інструментів, які можна використовувати для генерації ідей і власне варіацій дидактизації картинок.

Посилання

1. Візуалізація даних: що це таке і для чого вона потрібна. URL: https://gurt.org.ua/articles/37609/ (дата звернення 30.09.2024).
2. Воробель М. Використання наочності на заняттях іноземної мови: транскультурність та мультимодальність у зображеннях. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 43, т. 1. С. 43–48. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/43/1.7.
3. Добринчук О., Калинюк Т. Міжкультурна комунікація на уроках німецької мови засобами автентичних карикатур: зарубіжні методики. Comparative Professional Pedagogy. 2023. № 13 (1). С. 37–43. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-5.
4. Князян М. О. Дидактизація як база інноватизації навчання іноземних мов у європейському союзі та Україні. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/3662/1/Kniazian.pdf (дата звернення 30.09.2024).
5. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах : підручник / Ніколаєва С. Ю. та ін. Київ : Ленвіт, 2002. 328 с.
Опубліковано
2024-12-12
Як цитувати
Басюк, Л. М., Кузьмич, О. В., & Рудь, Ю. Є. (2024). ДИДАКТИЗАЦІЯ ВІЗУАЛЬНИХ КАРТИНОК НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 14-19. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-3-02
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають