ПРОПЕДЕВТИКА НАУКОВОЇ ТВОРЧОСТІ В МУЗИЧНІЙ ОСВІТІ

  • Б. О. Голешевич
Ключові слова: музичне мистецтво, науковий аспект, проєктування, система, технологія, евристичний генезис, естетика

Анотація

У статті представлено основні етапи здійснення наукового пошуку у сфері музичної педагогіки. Відображено критерії змісту публікацій та допустимі похибки при їх підготовці дослідниками-початківцями. Виділено традиційні ознаки наукових робіт й парадокси втілення інноваційних ідей у художній творчості. Проведено аналіз позитивних і стримуючих чинників експериментальної роботи. Диференційовані компоненти педагогічної системи, що розглядаються в контексті специфічних особливостей музичної педагогіки. Пропонуються приклади сцієнтизму (обнаучування) викладання їх студентам спеціальності «Музичне мистецтво, ритміка і хореографія». Робота присвячена актуалізації проблеми формулювання тем наукових досліджень у сфері музичної освіти школярів. Матеріальною основою підготовки статті був науково- педагогічний досвід керівництва дослідницькою роботою студентів-дипломників, магістрантів і аспірантів; рецензування й опанування докторської і кандидатських дисертацій. У статті використані методи теоретичного аналізу й синтезу наслідків експериментальної діяльності. Виявлено причини виникнення та визначено шляхи вирішення проблеми формулювання та обґрунтування тем наукових досліджень в галузі загальної музичної освіти. Для науково-педагогічної дискусії запропоновані авторські зразки тематики деяких нових напрямів.

Посилання

1. Сухотин А. К. Ритмы и алгоритмы. Москва : Молодая гвардия, 1983. 224 с.
2. Калау Х. 5 стихотворений / пер. с нем. В. Куприянова. 2011. – URL : https://poezia.ru/works/87680, (дата доступа : 16.08.2018).
3. Мартынов В. Ф. Эстетика : учеб. пособ. Минск : Тетра Системс, 2003. 336 с.
4. Распутин В. Что имеем. Правда. 1987. 11 марта. С. 6.
5. Хрестоматия по истории зарубежной педагогики : учеб. пособ. для студ. пед. ин-тов / сост. и авт. вводных ст. А. И. Пискунов. 2–е изд., перераб. Москва : Просвещение, 1981. 528 с.
6. Маяковский В. В. Громада любовь. Москва : Молодая гвардия, 1977. 368 с.
7. Блонский П. П. Избранные педагогические и психологические сочинения : в 2 т. Москва : Педагогика, 1979. Т. 1. 304 с.
Опубліковано
2019-06-14
Як цитувати
Голешевич, Б. О. (2019). ПРОПЕДЕВТИКА НАУКОВОЇ ТВОРЧОСТІ В МУЗИЧНІЙ ОСВІТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 12-18. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/500