ОЦІНКА СТІЙКОСТІ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ І ВЛАСТИВОСТЕЙ, ЩО СПРИЯЮТЬ МОРАЛЬНОМУ САМОРОЗВИТКУ

  • Л. І. Селіванова
Ключові слова: моральний саморозвиток, цілеспрямованість, активність, самостійність, відповідальність, гідність, громадянськість, милосердність, толерантність, безпека, креативність

Анотація

Стаття присвячена розробці діагностичного інструментарію для виявлення моральної сформованості особистості. На основі аналізу теоретичних джерел автором здійснено підбір і характеристика параметрів ряду особистісних якостей і властивостей. Опитувальний лист, що був розроблений, дає змогу експертам (класним керівникам, батькам або вихователям) і особам, які навчаються, зробити оцінку й самооцінку стійкості інтегративних якостей і властивостей особистості, важливих для її морального саморозвитку в умовах виявленого негативного впливу факторів соціального ризику.

Посилання

1. Социально-нравственные ценности и качества: сб. науч. статей / редкол.: В. П. Горленко (отв. ред.), Л. И. Селиванова и др. Гомель: ГГУ им. Ф. Скорины, 2013. 204 с.
2. Новиков А. М. Педагогика: словарь системы основных понятий. Москва: Изд.-кий центр ИЭТ, 2013. 268 с.
3. Селиванова Л. И. Целеустремленность. Социально-нравственные ценности и качества: сб. науч. статей / В. П. Горленко (отв. ред.), Л. И. Селиванова и др.; Гомель: ГГУ им. Ф. Скорины, 2013. С. 164–177.
4. Петровский В. А. Психология неадаптивной активности. Москва: ТОО «Горбунок», 1992. 224 с.
5. Педагогический энциклопедический словарь. 2012. URL: https://slovar.cc/enc/ped/2136244.html. (дата обращения: 21.04.2019).
6. Рапацевич Е. С. Педагогика. Современная энциклопедия под общ. ред. А. П. Астахова. Минск: Современная школа, 2010. 719 с.
7. Словарь социального педагога и социального работника / под ред. И. И. Калачевой, Я. Л. Коломинского, А. И. Левко. 2-е изд. Минск: БелЭн, 2003. 256 с.
8. Селиванова Л. И., Явор А. О. Теоретико-методологическое обоснование развития морально-этической ответственности старших школьников в условиях социально-педагогического учреждения. Педагогическая наука и образование. 2017. № 2 (19). С. 66–72.
9. Ушинский К. Д. О народности в общественном воспитании. Избранные педагогические сочинения: в 2 т. под ред. В. Я. Струминского. Москва: Учпедгиз, 1953. Т. 1. Вопросы воспитания. С. 55–136.
10. Декларация принципов толерантности, утв. резолюцией Генеральной конференции ЮНЕСКО от 16 ноября 1995 года. Организация Объединенных Наций. URL: http://www.un.org/ru/documents/
decl_conv/declarations/toleranc (дата обращения: 20.02.2019).
11. Олпорт Г. У. Толерантная личность. Национальный психологический журнал. 2011. № 2. С. 155–159.
12. Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад. 3-е изд., стер. Москва: Большая российская энциклопедия, 2009. 527 с.
13. Писарь О. В. Безопасность как целостное интегративное качество личности. Казанский педагогический журнал. 2008. № 7. С. 22–30.
14. Малахова И. А. Развитие креативности личности в социокультурной сфере: педагогический аспект. Минск: Бел. гос. ун-т культуры и искусств, 2006. 327 с.
Опубліковано
2019-06-14
Як цитувати
Селіванова, Л. І. (2019). ОЦІНКА СТІЙКОСТІ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ І ВЛАСТИВОСТЕЙ, ЩО СПРИЯЮТЬ МОРАЛЬНОМУ САМОРОЗВИТКУ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 51-56. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/512