ПОНЯТТЯ «ПРАГМАТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ» У ДОСЛІДЖЕННІ РЕКЛАМНОГО ДИСКУРСУ
Анотація
У статті проаналізовано підходи до визначення поняття «прагматичного потенціалу» в сучасній комунікативній лінгвістиці. Зіставлено визначення терміну «потенціал» в економічній сфері, де його використовують найчастіше, та у прагмалінгвістиці. Розглянуто поняття «прагматичного потенціалу» відносно назв Інтернет-магазинів та їх рекламних слоганів, виокремлено кількісні характеристики рівня використання наявного потенціалу, а також метод їх визначення. Запропоновано визначати рівень використання потенціалу методом опитування носіїв мови. Представлена розвідка продовжує серію досліджень щодо аналізу впливу назв комерційних об’єктів та їх рекламних слоганів на свідомість людини.
Посилання
2. Балацкий О. Ф. Экономический потенциал административных и производственных систем / О. Ф. Балацкий. — Сумы : Университетская книга, 2006. — 972 с.
3. Иссерс О. С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи : автореф. дис. … д-ра филол. наук / О. С. Иссерс. — Екатеринбург, 1999. — 29 с.
4. Комиссаров В. Н. Общая теория перевода : уч. пособие / В. Н. Комиссаров . — М. : ЧеРо, 1999. — 136 с.
5. Литвинова Е. М. Коммуникативно-прагматический аспект перевода специальных текстов / Е. М. Литвинова. — М. : Труды МГТА, 2001. — 252 с.
6. Селиванова Е. А. Основы лингвистической теории текста и коммуникации / Е. А. Селиванова. — К. : Фитосоциоцентр, 2002. — 336 с.
7. Управління потенціалом підприємства / І. З. Должанський, Т. О. Загорна, О. О. Удалих. — К. : Центр навчальної літератури, 2006. — 362 с.