ФОРМУВАННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ СТУДЕНТОК ДО ЗАНЯТЬ ІЗ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ I–II РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ

  • Л. М. Драпінська Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського
Ключові слова: фізичне виховання, навчальний процес, шейпінг, студентки, мотивація

Анотація

У статті доведено, що фізичне виховання в закладах вищої освіти I-II рівнів акредитації не виконує свої функції і потребує пошуку нових нетрадиційних засобів і науково обґрунтованих шляхів удосконалення навчального процесу. Усе це зумовлює проведення дослідження, яке передбачає пошук нових засобів удосконалення процесу фізичного виховання студенток, що базується на популярних видах рухової активності. Підвищенню зацікавленості до занять фізичними вправами можуть сприяти нові нетрадиційні засоби і методи. Мета дослідження – підвищити ефективність фізичного виховання студенток закладів вищої освіти України I-II рівнів акредитації шляхом застосування шейпінг- технологій у навчальній формі занять з фізичного виховання. Матеріали і методи. Для вирішення завдань дослідження автором був використаний соціологічний метод шляхом анкетного опитування студенток та методи математичної статистики. Дослідження проводилися в Технологічному коледжі Львівського національного політехнічного університету. Було опитано 40 студенток другого курсу навчання. Результати дослідження. У результаті проведених досліджень з’ясовано, що навчальна форма занять із фізичного виховання закладів вищої освіти потребує пошуку нових методів модернізації навчального процесу і самостійних занять студентів на дозвіллі. Підтверджено уподобання студенток обирати вид фізичних вправ для занять та важливість застосування музичного супроводу занять фізичними вправами. Встановлено, що основними мотивами, що спонукають студенток до занять з фізичного виховання, є можливість побудови гарної статури, відчуття задоволення від фізичних вправ та можливість зміцнення здоров’я. Однією із причин негативного ставлення студентів до фізичного виховання є низький емоційний фон занять та відсутність можливості вибирати вид рухової активності за вподобанням. Доведено, що заняття шейпінгом під час академічних занять з фізичного виховання сприяли значному зростанню зацікавленості студенток до рухової активності. Висновки. Використання шейпінг- технологій сприяє підвищенню зацікавленості студенток до навчальної форми занять з фізичного виховання. Підвищенню мотивації до занять з фізичного виховання можуть сприяти нетрадиційні засоби і методи.

Посилання

1. Амосов М. М. Роздуми про здоро'я. Київ : Здоров'я. 1990. 168 с.
2. Боднар І. Актуальні проблеми процесу фізичного виховання студентів. Фізична активність, здоров’я і спорт. 2012. № 3. С. 10–15.
3. Гумен В. Шейпінг в системі фізичного виховання вищих навчальних закладів : монографія. Львів : ЛДУФК, 2016. 227 с.
4. Драпінська Л., Шевців У., Семаль Н. Особливості використання шейпінгу у фізичному вихованні студентської молоді. Спортивна наука України. Львів : ЛДУФК, 2016. № 6. С. 9–15. URL : http//sportscience.ldufk.edu.ua/index.php/snu.
5. Драпінська Людмила, Шевців Уляна, Гумен Василь. Соціальні аспекти розвитку шейпінгу в Україні. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. Вінниця. 2018. Вип. 5(24). С. 454–459.
6. Драпінська Людмила, Шевців Уляна. Програма фізичного виховання студенток закладів вищої освіти I-II рівнів акредитації з використанням шейпінг-технологій. Молода спортивна наука України. Львів : ЛДУФК. 2019. Т. 2. С. 38–39.
7. Круцевич Тетяна. Малахова Жанна. Фізична підготовленість студентів у сучасних умовах навчання в медичних закладах вищої освіти. Спортивний вісник Придніпров’я : Дніпро : Інновація. 2018. № 2. С. 65–68.
8. Линець М., Гумен В., Гордійчук С. Шейпінг у системі фізичного виховання студенток. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2002. № 2-3. С. 134–137.
9. Скидан Г., Савдалев С., Врублевський Є. Методична спрямованість фізкультурно-оздоровчих занять шейпінгом зі студентками. Фізична активність, здоров’я і спорт. 2013. № 4. С. 65 72.
10. Шевців У.С. Технологія впровадження оздоровчих видів гімнастики у фізичне виховання старшокласниць (на прикладі шейпінгу) : дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Львів, 2009. 234 с.
11. Pantik, V. Структура та рівень рухової активності студентів закладів вищої освіти. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2018. № 3(43). С. 99–107.
12. Sofi F., Capalbo A., Cesari F. [et. al.] (2008). Physical activity during leisure time and primary prevention of coronary heart disease: an updated meta-analysis of cohort studies. European journal of Cardiovascular Prevention & Rehabilitation. Vol. 15. 247–257.
13. Tsjovh L., Koryahin V., Blavt O. (2019) Implementation of innovative pedagogical technologies in the control of physical education of special medical groups. Journal of Kamenetz-Podolsk national University named after Ivan Ogienko. Physical education, sport and human health. Issue 14. 5–9.
14. Vilchkovska A. Особливості інтеграції музики й рухової діяльності школярів у процесі фізичного виховання. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2019. № 3(47). С. 10–16.
Опубліковано
2020-11-05
Як цитувати
Драпінська, Л. М. (2020). ФОРМУВАННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ СТУДЕНТОК ДО ЗАНЯТЬ ІЗ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ I–II РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ. Фізичне виховання та спорт, (1), 33-40. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/1523