ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИЙ АСПЕКТ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

  • Л. М. Рибалко Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»
Ключові слова: здоров’язбережувальні технології, фізичне виховання, здоров’язбережувальна та здоров’ярозвивальна компетентності

Анотація

Розкрито сутність і зміст поняття «здоров’язбережувальні технології в системі фізичного виховання студентської молоді». На основі аналізу й узагальнення наукової педагогічної літератури та з фізичного виховання уточнено та конкретизовано поняття «технології», «здоров’язбережувальні технології». Подано класифікацію здоров’язбережувальних технологій, адаптовану до системи фізичного виховання. На основі аналізу й узагаль- нення філософської, педагогічної, психологічної та з фізичного виховання літератури уточнено сутність і розкрито зміст понять «технології», «здо- ров’язбережувальні технології» та визначено сутність і зміст поняття «здо- ров’язбережувальні технології в системі фізичного виховання студентської молоді». Загальнонаукове значення результатів дослідження здоров’язбереження в системі фізичного виховання студентської молоді полягає у представленні аналізу й узагальненні наукових доробків учених із питань розкриття сут- ності та змісту поняття «здоров’язбережувальні технології», обґрунтуванні теоретичних засад здоров’язбережувальних технологій у системі фізич- ного виховання студентської молоді. Здоров’язбережувальні технології в системі фізичного виховання розгля- даються як система оздоровчо-фізкультурних заходів і методичних при- йомів, що забезпечують формування, зміцнення та збереження здоров’я студентів і спрямовують освітній процес на формування в них здоров’язбе- режувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей, навичок здорового способу життя та відповідної культури здоров’я. Зміст здоров’язбережу- вальних технологій у системі фізичного виховання визначають основні здоров’язбережувальні компоненти: аксіологічний, гносеологічний, еко- логічний, емоційно-вольовий, фізкультурно-оздоровчий, діяльнісний. Упровадження здоров’язбережувальних технологій у системі фізичного виховання студентів пов’язуємо з використанням комплексу заходів, до яких відносимо: медичні, фізкультурно-оздоровчі, лікувально-оздоровчі, реабілітаційні, соціально-адаптаційні, екологічні та забезпечення безпеки життєдіяльності.

Посилання

1. Антонова Л., Шульга Т., Эрдынеева К. Психологические основания реализации здоровьесберегающих технологий в образовательных учреждениях. 2004. 100 с.
2. Гончаренко М. Поняття «валеопедагогіка» та «педагогічна валеологія» у психолого-педагогічній літературі. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2010. № 1 (3). С. 30–38.
3. Дудко С. Здоров’язберігаючі технології в освітньому середовищі початкових класів. Постметодика. 2010. № 5. С. 45–47.
4. Московченко О. Оптимизация физических нагрузок на основе индивидуальной диагностики адаптивного состояния у занимающихся физической культурой и спортом (с применением компьютерных технологий) : автореф. дисс. … докт. пед. наук. Москва, 2008. 12 с.
5. Смирнов Н. Здоровьесберегающие образовательные технологии в современной школе. Методическое пособие. Москва, 2002. 121 с.
6. Философия: энцеклопедический словарь / под ред. А.А. Ивина. Москва, 2004. 480 с.
7. Diachenko-Bohun M., Rybalko L., Grygus I., Zukow V. (2019) Health preserving educational environment in the condition for information technologies. Journal of History Culture and Art Research, Vol. 8(2), June 2019. P. 93–101.
8. Zaybak A., Fadiloglu С. Determining of the health promotion behaviors of university students and the factors affecting these behaviors. Ege University Journal of Nursing. 2004. 20 (1). P. 77–95.
9. Ilhan N. Healthy Lifestyle Behaviors of University Student. Nursing Science and Art. 2010. 3 (3). P. 34–44.
10. Miier T, Holodiuk L, Rybalko L, Tkachenko I (2019) Chronic fatigue development of modern human in the context of V. Vernadsky’s noosphere theory. Wiadomości Lekarskie, Polskie Towarzystwo Lekarskie, 2019. Tom LXXII. Nr 5. Cz II. P. 1012–1016.
Опубліковано
2020-11-05
Як цитувати
Рибалко, Л. М. (2020). ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИЙ АСПЕКТ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ. Фізичне виховання та спорт, (1), 48-54. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/1525