АНАЛІЗ ВИМОГ ДО РЕЗУЛЬТАТІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ІЗ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ, ЕРГОТЕРАПІЇ З ПОЗИЦІЙ СТЕЙКГОЛДЕРІВ

Ключові слова: якість освіти, співпраця, потенційні роботодавці, науково-педагогічні працівники, суб’єкти реабілітації, група впливу

Анотація

У статті визначено категорії стейкголдерів у сфері фізичної терапії, ерготерапії та здійснено порівняльний аналіз їхніх вимог до результатів професійної підготовки магістрів з фізичної терапії, ерготерапії. Проаналізовано та узагальнено сутність поняття «стейкголдер». Вивчено різні підходи щодо класифікації стейкголдерів, які пропонуються зарубіжними і вітчизняними науковцями. Висвітлено основні проблеми організації ефективної роботи університетів зі стейкголдерами. Виділено дві групи основних стейкголдерів у професійній підготовці магістрів з фізичної терапії, ерготерапії. Зовнішні стейкголдери: держава; регіональні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування; роботодавці; школярі, абітурієнти та їхні батьки; освітні установи різних типів і видів; різні громадські організації та об’єднання, безпосередньо пов’язані із системою охорони здоров’я (лікарні, поліклініки, реабілітаційні центри, санаторії). Внутрішні стейкголдери: здобувачі освіти спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» та їхні батьки; науково-педагогічні працівники, навчально-допоміжний та адміністративно-управлінський персонал. У контексті дослідження було виявлено найбільш поширені форми співпраці магістрів, науково-педагогічних працівників сфери фізичної терапії, ерготерапії зі стейкголдерами в умовах закладу вищої освіти. Складено матрицю зовнішніх і внутрішніх стейкголдерів, що співпрацюють зі спеціалістами сфери фізичної терапії, ерготерапії, включаючи характеристику їхніх взаємних зв’язків та інтересів. Взаємодія закладу вищої освіти зі стейкголдерами (зацікавленими особами/потенційними роботодавцями) є обов’язковим складником системи забезпечення якісної професійної підготовки магістрів фізичної терапії, ерготерапії в сучасних освітніх умовах. У публікації використано теоретичний аналіз і узагальнення наукової літератури; абстрагування; системний аналіз; порівняння та зіставлення.

Посилання

1. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року : Указ Президента України від 25.06.2013 р. № 344/2013. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/344/2013/page2
2. Положення про стейкхолдерів освітніх програм спеціальностей Державного вищого навчального закладу «Національний гірничий університет». Дніпро : Державний ВНЗ «НГУ», 2017. 9 с.
3. Екшикеев Т.К. Стейкхолдеры рынка образовательных услуг. Сибирский торговоэкономический журнал. 2009. № 9. URL: http://cyberleninka. ru/article/n/steykholdery-rynkaobrazovatelnyh-uslug
4. Тамбовцев В.Л. Стейкхолдерская теория фирмы в свете концепции режимов собственности. Российский журнал менеджмента. 2008. № 3. С. 3–26.
5. Freeman R.E. Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston, 1984. 211 p.
6. Harrison J.S., St. John C.H. Strategic management of organizations and stakeholders: concepts and cases. 2nd ed. Cincinnati, 1998. 94 p.
7. Savage G.T., Nix T.W. Whitehead and Blair. Strategies for assessing and managing organizational stakeholders. Academy of Management Executive, 1991. № 5 (2). P. 61–75.
8. Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D.J. Toward a Theory of Stakeholder Identification and Salience: Defining the Principle of Who and What really Counts. Academy of Management Review. 1997. № 22 (4). P. 853–888.
9. Нагорнов В.А., Перфильева О.В. Оценка роли вузов в региональном развитии: формирование устойчивых партнерств для взаимодействия. Вестник международных организаций: образование, наука, новая экономика. 2010. № 4. C. 60–86.
10. Саввинов В.М., Стрекаловский В.Н. Учет интересов стейкхолдеров в управлении развитием образования. Вестник международных организаций: образование, наука, новая экономика. 2013. № 1. С. 87–99.
11. Бондаренко Н.Б. Підготовка магістрів до реалізації професійної педагогічної управлінської діяльності. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2014. № 3. С. 218–226.
12. Закон України про реабілітацію у сфері охорони здоров’я. Відомості Верховної Ради. 2021. № 8. Ст. 59. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1053-20#Text
13. Задорожна-Княгницька Л.В. Співпраця університету та стейкхолдерів у контексті професійної підготовки менеджерів освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 72. С. 53–57.
Опубліковано
2021-12-14
Як цитувати
Карпенко, Ю. М., Руденко, А. М., & Звіряка, О. М. (2021). АНАЛІЗ ВИМОГ ДО РЕЗУЛЬТАТІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ІЗ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ, ЕРГОТЕРАПІЇ З ПОЗИЦІЙ СТЕЙКГОЛДЕРІВ. Фізичне виховання та спорт, (3), 53-60. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-3-08
Розділ
РОЗДІЛ II. ФІЗИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ