ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІГРОВОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ ПЛАВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Ключові слова: навчання плавання, метод, гра, молодший шкільний вік

Анотація

Уміння добре плавати та взагалі впевнено триматися на воді є життєво необхідною навичкою. На думку науковців, плавання як засіб зміцнення здоров’я чинить глибокий вплив на організм дітей, сприяє їхньому всебічному фізичному розвитку, формуванню постави, зміцненню нервової, серцево-судинної, дихальної і м’язової систем, а також бере участь у профілактиці застудних захворювань. Актуальність дослідження зумовлена тим, що плавання є дуже монотонним видом рухової активності, тому використання ігор та розваг у воді надає певного емоційного забарвлення всьому навчально-виховному процесу дітей молодшого шкільного віку. Мета дослідження – на основі аналізу літературних джерел розглянути особливості застосування ігрового методу у процесі навчання плавання дітей молодшого шкільного віку. Об’єктом дослідження є процес навчання плавання дітей молодшого шкільного віку. Предмет дослідження – ігровий метод навчання плавання дітей молодшого шкільного віку. У роботі використані такі методи дослідження, як аналіз та узагальнення літературних джерел за темою дослідження, педагогічне спостереження. Дослідження проводилося протягом 2022 року та полягало в аналізі й узагальненні літературних джерел із питань особливостей застосування ігрового методу у процесі навчання плавання дітей молодшого шкільного віку. Ігровий метод під час навчання плавання використовується для вирішення оздоровчих, виховних, навчальних завдань та соціальної адаптації. Крім того, ігри й розваги у воді є одним із найпоширеніших засобів оздоровчого плавання – аквафітнесу. З аналізу літературних джерел та власного педагогічного спостереження щодо особливостей застосування ігрового методу у процесі навчання плавання дітей молодшого шкільного віку встановлено, що зазначена проблема є актуальною не тільки в Україні, а й за кордоном. Більшість науковців схиляється до думки, що застосування ігрового методу під час навчання плавання дітей молодшого шкільного віку значно полегшить та пришвидшить цей процес, підвищить емоційність і динамізм занять.

Посилання

1. Игровой аквафитнес в физическом воспитании студенток : учебное пособие для студентов высших учебных заведений / Т.А. Базылюк, Ж.Л. Козина ; под общ. ред. Ж.Л. Козиной. Харьков : Точка, 2013. 143 с.
2. Бужина І.В., Дікалова О.О., Гричик Д.В. Використання ігрового методу при початковому навчанні плаванню. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія «Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт». 2013. Вип. 112(3). С. 105–107. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/14759/1/Buzhyna%20Iryna%20Vyacheslavivna2013.pdf.
3. Власова Л.В. Эффективный подход к обучению плаванию детей с ограниченными возможностями здоровья. Молодой учёный. 2022. № 12(407). С. 202–204.
4. Соціально-психологічна адаптація дітей молодшого шкільного віку засобами ігор у воді / Т.Г. Дерека, В.Й. Іскра, Я. Кнотович, О.В. Гацко, І.І. Бистра, Д.О. Позніхаренко. Спортивний вісник Придніпров’я. 2019. № 2. С. 60–68.
6. Дробот К.В., Тищенко В.О. Предиктори ефективності навчання плавання дітей молодшого шкільного віку (огляд літератури). Фізичне виховання та спорт. 2021. № 3. C. 12–18.
6. Сокирко О.С. Особливості методики початкового навчання плаванню дітей з порушеннями слуху. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2011. Вип. 18(71). С. 266–270. URL: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2011/18/43.pdf.
7. Шейко Л.В. Вплив ігрового методу на якість плавальної підготовленості дітей молодшого шкільного віку, які займаються оздоровчим плаванням. Спортивні ігри. 2021. № 1(19). С. 84–94. DOI: 10.15391/si.2021-1.9.
8. Makvana H. 23 best swimming games for kids and safety tips to follow. MomJunction. 2023. January 25. URL: https://www.momjunction.com/articles/swimming-games-for-kids_00474147/.
9. Cox W. 35 Best Swimming Pool Games for Kids (Fun & Easy Ways to Play). Run Wild My Child. 2021. July 9. URL: https://runwildmychild.com/pool-games-for-kids/.
10. Lawrence D. The complete guide to exercise in water. London : A&C Black, 1999. 176 p.
11. Podlubnaia M., Tochmina А. The Game Method in Teaching Swimming to Children of Pre-school age: Teaching Guide. Kajaani : Kajaani University of Applied Sciences, 2019. 56 p. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/323461402.pdf.
12. Stan E.А. Methodology of learning swimming in the first part of life through a positive approach. Ovidius University Annals. Series “Physical Education and Sport/Science, Movement and Health”. 2012. Vol. XII. Iss. 1. Р. 88–94. URL: https://www.analefefs.ro/anale-fefs/2012/issue-1/pe-autori/15.pdf.
13. Swimming Games. URL: https://www.swimminglessonsideas.com/games/.
Опубліковано
2023-05-25
Як цитувати
Микитчик, О. С., Соколова, Л. О., & Нікулічев, Д. С. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІГРОВОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ ПЛАВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Фізичне виховання та спорт, (1), 24-29. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2023-1-03
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають