ФОРМУВАННЯ В МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ НАУКОВИХ ЗНАНЬ ПРО СПОРТИВНУ ГРУ «КРОСМІНТОН»
Анотація
У статті розглядається питання про спортивну гру «Кросмінтон», її теоретичні аспекти з подальшим формуванням компетенцій у майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Припускаємо, що нова назва гри була використана у зв’язку з тим, що слово «крос» (спорт) має декілька значень: у легкій атлетиці, вело- та мотоспорті – змагання з подолання дистанції, у бойових мистецтвах – вид удару. У кросмінтоні застосовують сильні, потужні удари, тобто основна дія – це удар ракеткою по волану (спідеру). З’ясовано, що кросмінтон – поєднує в собі елементи тенісу, бадмінтону й сквошу. Елементи тенісу в кросмінтоні дуже різноманітні. Це не тільки верхні удари смеш та реверс, а й нижні справа та зліва, можна вважати що тенісист стоїть біля сітки і відбиває м’яч. Прибираємо сітку беремо спідер і граємо технікою тенісу зльоту. У сквоші використовують удар драйв у 60 % у грі зліва й справа. Це удар, за якого м’яч по прямій направляється гравцем, що б’є паралельно одній з бічних стін корту в його задню частину; удар крос (cross) – це прямий удар у передню стіну корту, за якого м’яч прямує в задню частину корту, протилежну тій стороні корту, з якого завдається удар. Також досить частий удар у грі, що використовується для різкої зміни напряму гри. Елементів техніки гри бадмінтон у грі кросмінтон набагато більше, ніж у сквоші. Тому ті, хто вміє грати в бадмінтон, легше опановують цю гру. За типом удару в кросмінтоні можна застосувати такі: високо-далекий (clear), сміш (smash), прямий (drive), підставка (hairpin), підйом (lift), захисний (block), подача (serve) висока подача форхендом. Визначено, що успіхи в процесі формування в майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту наукових знань про спортивну гру «кросмінтон» насамперед виявляються у сформованості сукупності навчальних здобутків студента (інформація, знання, розуміння, погляди, цінності, уміння, практичні навички, компетентності), набутих реалізаційних здатностей особи до ефективної діяльності. Набуту інформацію можна використати на майстеркласах, круглих столах, що відображатиме результат професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту до їхньої готовності до ведення рекреаційно-оздоровчої діяльності.
Посилання
2. International Crossminton Organisation 2024 : вебсайт. URL: https://crossminton.org/downloads-3/ (дата звернення: 10.12.2024).
3. Kondrič M. Igre z loparji in z njimi povezane vsebine v učnih načrtih za osnovno in srednjo šolo. Ljubljana, 2016. Р. 26–28. URL: https://www.fsp.uni-lj.si/cobiss/diplome/Diploma22071070KorosecNejc.pdf
4. Lenková R., Lukáčová T. Tensiomyography of Selected Upper-Limb Muscles in Crossminton Players. Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae. 2022. Т. 62. №. 2. Р. 142–153.
5. Urdl M. Rückschlagspiele im Schulsport-Ein Konzept zur Einbeziehung klassischer und moderner Schlägersportarten in den Sportunterricht der Sekundarstufe 2023. 102 р. URL: urn:nbn:at:at-ubg:1-187249
6. Лаврін Г. З. Застосування нетрадиційних спортивних ігор у фізичному вихованні студентів. Актуальні проблеми розвитку спорту для всіх: досвід, досягнення, тенденції: матер. VI Міжнар. наук.-практ. конф. 2019. С. 72–78.
7. Овчарук О. В. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Шлях освіти. Київ : КІС. 2004. Т. 47. С. 23–27.
8. Павленко В. О., Павленко Т. В. Характеристика нетрадиційних видів фізичних вправ і спорту для самостійних занять студентів закладів вищої освіти. Основи побудови тренувального процесу в циклічних видах спорту. 2018. С. 168–174.
9. Соколова О. В., Хорошко О. Е. Бадмінтон як засіб удосконалення координаційних здібностей. Фізичне виховання та спорт. 2023. № 3. С. 52–53.
10. Халаш Г. Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник. Київ : Контекст, 2000. 336 с.
11. Чепа Є. Ю., Кудімова О.В. Бадмінтон, як аспект якості життя людини. Фізична активність і якість життя людини: матер. ІІІ наук.-практ. заоч. конф. з міжнар. участю присв. пам’яті В.А. Бляха, 06 травня 2022 р. Харків : ХНМУ, 2022. С. 80–84.
ISSN (Print) 





