ВПЛИВ ТУРИСТИЧНИХ ВЕЛОПОХОДІВ НА ФІЗІОЛОГІЧНІ ФУНКЦІЇ ШКОЛЯРІВ

  • П.Ф. Пиптюк
Ключові слова: вплив, турист, туристичний велопохід, фізіологічні функції, школярі, спортивно-оздоровчий

Анотація

Реформа загальноосвітньої школи, що має на меті підвищення рівня освіти й виховання учнівської молоді, покращення її підготовки до самостійного трудового життя в нових суспільно-економічних умовах орієнтує сім’ю, дошкільні установи, школи, суспільство в цілому приділяти найсерйознішу увагу всебічному розвитку підростаючого покоління через широкомасштабне розширення оздоровчо-спортивної й туристично краєзнавчої роботи. Мета дослідження – вивчити вплив туристичних велопоходів на фізичний розвиток і функціональний стан школярів. Об’єкт дослідження: спортивно-оздоровча робота в школі. Суб’єкт дослідження – школярі 14-17 років Запорізької загальноосвітньої школи №94. Предмет дослідження: фізіологічні функції школярів. В основі дослідження лежить особистісний і діяльний підхід до фізичного виховання учнів, забезпечення глибокого зв’язку процесів виховання й індивідуального фізичного розвитку, побудова навчально-виховної діяльності з урахуванням вікових закономірностей та індивідуальних особливостей розвитку функціональних систем школярів. Ефективність спортивно-оздоровчої роботи в контексті вирішення рекреаційних завдань істотно залежить від раціональності проектування й реалізації різних туристичних походів, які моделюють різні за обсягом та інтенсивністю фізичні навантаження на організм загалом і окремі його фізіологічні системи зокрема. Фізичні навантаження в поєднанні з іншими природними факторами, в аспекті системно-енергетичного підходу до здоров’я людини, створюють умови для вдосконалення функцій організму і його раціональної адаптації до факторів довкілля ( біологічних, фізичних, хімічних, соціальних). Спостереження показали, що у підлітків 14-17 років спостерігалося поступове покращення вивчених показників після походу, порівняно зі станом до походу.

Посилання

1. Акишин В.Н., Берг А.А. Роль туризма в развитии человеческих способностей: актуальные проблемы самодеятельного туризма: Москва, 1981. 87 с.
2. Алексеев С.С., Рубель Р.Б. Размышления о туризме Свердловск: Средне-Уральск, 1974. 112 с.
3. Амосов Н.М. Раздумья о здоровье: Москва, Молодая гвардия, 1978. 192 с.
4. Амосов Н.М. Энциклопедия Амосова: алгоритм здоровья: человек и общество, Донецк : Сталкер, 2003. 464 с.
5. Булашев А.Я., Нечаев В.И., Ровный А.С. Спортивно-оздоровительный туризм: Харьков, 2003. 192 с.
6. Мухін В.М. Фізична реабілітація: Київ : Олімпійська література, 2000. 422 с.
7. Рут.Є. Теоретичні основи проектування та реалізації туристично-краєзнавчих заходів: актуальні проблеми розвитку руху «Спорт для всіх» у контексті європейської інтеграції України: Тернопіль, 2004. 88 с.
8. Рут.Є. Туризм і рекреація в школі. Івано-Франківськ: Плай, 2004. 160 с.
9. Рут Є. Організація туристично-краєзнавчої роботи в школі: методичні рекомендації: Івано-Франківськ, Плай, 2004. 120 с.
Опубліковано
2018-10-30
Як цитувати
Пиптюк, П. (2018). ВПЛИВ ТУРИСТИЧНИХ ВЕЛОПОХОДІВ НА ФІЗІОЛОГІЧНІ ФУНКЦІЇ ШКОЛЯРІВ. Фізичне виховання та спорт, (2), 20-23. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/794