СУЧАСНИЙ СТАН ЗДОРОВʼЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ

  • О.В. Потапова
Ключові слова: молодші школярі, фізичне, психічне та соціальне здоровʼя

Анотація

У статті проаналізовано стан здоровʼя та його основні складові, а саме – фізичне, психічне та соціальне здоровʼя молодших школярів м.Запоріжжя. Протягом дослідження відібрано діагностичний арсенал для повного дослідження здоровʼя молодших школярів. Для вивчення та визначення рівнів здоровʼя теоретично визначено його критерії, показники та рівні, проаналізовано причини виникнення відхилень у здоровʼї, практично визначено рівні фізичної підготовленості молодших школярів на основі тестування рухливих навичок за тестами, передбаченими шкільною програмою з фізичної культури. Рівень фізичного розвитку визначався за допомогою антропометричних показників та розрахункових показників з розшифровки електрокардіограми (функціональний стан серцево-судинної системи) та спірометрії (функціональний стан дихальної системи). Також використано для визначення інтегрального показника фізичного здоровʼя програму «Школяр», мотивація та активність і соціальне здоровʼя вивчалося анкетуванням дітей та їхніх батьків. Зроблено висновок про причини зниження фізичного здоровʼя та обрано основні шляхи оптимізації рухової активності молодших школярів протягом навчального дня для розвитку функціональних систем організму молодших школярів. У дослідженні брали участь 386 учнів молодшого шкільного віку (6-10 років), які навчаються в гімназії № 71, ЗВНК 109, школи-інтернату № 3 м. Запоріжжя. Отримані результати мають практичне значення, і подальша робота в школі повинна ґрунтуватися на підвищенні інтересу молодших школярів до шкільних занять; залученні батьків до активної участі в шкільному житті дитини; формуванні здоровʼя, засвоєнні й слідування правилам здорового способу життя; становленні загальної культури молодшого школяра для подальшої позитивної соціалізації та інтеграції здорових учнів у доросле суспільство.

Посилання

1. Арефьєв В.Г. Здоровʼя підлітків і рухова активність / В.Г. Арефьєв // Спортивний вісник Придніпровʼя: [науково-практичний журнал]. – Дніпропетровск, 2011. – № 2. – С. 21–23.
2. Бала Т.М. Зміна рівня фізичного здоровʼя школярів 7–9 класів під впливом вправ чирлідінгу / Т.М. Бала, І.П. Масляк // Спортивний вісник Придніпровʼя: [науково-практичний журнал]. – Дніпропетровск, 2011. – № 2. – С. 21–23.
3. Круцевич Т.Ю. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків та молоді : [навчальний посібник] / Т.Ю. Круцевич, М.І. Воробйов, Г.В. Безверхня. – К. : Олімпійська література, 2011. – 36 с.
4. Луковська О.Л. Методи клінічних і функціональних досліджень в фізичній культурі і спорті: [підручник] / О.Л. Луковська. – Дніпропетровськ: Журфонд, 2016. – 310 с.
5. Маликов Н.В. Адаптивные возможностиорганизма робочих в условиях промышленного производства (монография) / Н.В.Маликов. – Запорожье: ЗГУ, 2002. – 271 с.
6. Мамешина М.А. Стан та проблеми фізичного виховання в обласних загальноосвітніх навчальних закладах / М.А. Мамешина, І.П. Масляк, В.О. Жук // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2015. – № 3. – С. 52–56.
7. Масляк І.П. Оптимізація процесу фізичного виховання школярів молодших класів / І.П. Масляк // Теорія та методика фізичного виховання : Науково-методичний журнал. – Харків: Вид. ОВС, 2006. – № 3. – С. 5–8.
8. Мониторинг и коррекция физического здоровья школьников: метод. пособие / [С.Д. Поляков, С.В. Хрущев, И.Т. Корнеева и др.]. – Айрис-пресс, 2006. – 96 с.
9. Современные методы исследования функционального состояния сердечно-сосудистой и дыхательной систем в физической культуре и спорте / [Савченко В.Г., Москаленко Н.В., Луковская О.Л., Ковтун А.А.]. – Днепропетровск, 2007. – 89 с.
10. Теорія і методика фізичного виховання / Под ред. Т.Ю. Круцевич. – К.: Олімпійська література, 2008. – 368 с.
Опубліковано
2016-10-25
Як цитувати
Потапова, О. (2016). СУЧАСНИЙ СТАН ЗДОРОВʼЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ. Фізичне виховання та спорт, (2), 47-55. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/907