РОЗВИТОК ПАТРІОТИЗМУ: УТОЧНЕННЯ РУХУ СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКОГО НАДБАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

  • Ю. М. Полулященко Луганський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Г. В. Толчєва Луганський національний університет імені Тараса Шевченка
  • В. Г. Саєнко Луганський національний університет імені Тараса Шевченка
Ключові слова: патріотизм, виховна культура, педагогічна технологія, соціальний капітал, інтелектуальність, конкурентоспроможність, прагматизм, ментальність, алгоритм дії

Анотація

Процеси переходу на відтворення в Україні ринкового середовища визнаються незворотними. З огляду на це матеріали статті присвячено виявленню суттєвих рис інформаційного насичення патріотизму, що слугують основою для розширення культурного, виховного і педагогічного простору за властивостями розумової енергії, фізичної культури і сервісного забезпечення життєдіяльності людини. Дослідженню піддаються сфери соціального прояву, якими є патріотизм, соціальний капітал та виховна культура, що мають набути властивостей ефективності незалежно від її першооснови і походження, якими є кумулятивна, розвиваюча та синергетична. Таке є потрібним для вибору інструментарію, яким забезпечується органічна послідовність розвитку професійно підготовленої до дії особистості, яка вийде на рівень продуктивної сили на теренах держави і в ній буде сприйнята системою суспільного попиту. У відтворювальному процесі виховна культура відіграє підготовчу функцію до дії, патріотизм – стрижневої платформи розвитку особи, а соціальний капітал є вмістилищем розумового, фізичного і будь-якого іншого складу ресурсу, що здатний пристосовуватися до виробничих, обмінних і забезпечувальних факторів суспільного, соціального і політичного оточення. Ознаками категоризації патріотизму виступають сутності з уречевлення суспільного досвіду, педагогічних ідей виховання громадянськості і готовності людини до раціонального руху. Як категорії, які займають місце соціального феномена вжитку культури, сприймається об’єднання вільних громадян, якими віддається перевага збереженню і накопиченню знання як інструменту компенсування багатства держави, а отже, підтримки духовного здоров’я нації як засобу відтворення розумово спроможного оточення. Громадянин, здатний до прояву патріотизму в державі з ринковим проявом відносин, орієнтує емоційно- вольові якості на досвід матеріалізації здобутку, набутого за напрямами інтелектуального ресурсу, духовного, розумового і фізичного розвитку на умовах соцієтального управління і соціальної педагогіки.

Посилання

1. Паскаль О.В. Технології соціально-педагогічної діяльності. Київ : Бурун Книга, 2011. 288 с.
2. Леган І.М. Чинники впливу на конкурентоспроможність молоді на ринку праці. Сталий розвиток економіки. 2013. № 2. С. 299‒304.
3. Поліщук Н. Прагматизм і стратегія демократичних змін. Україна і світ: прагнення змін : монографія. Київ : Дух і Літера. 2010. С. 59‒76.
4. Бондаренко О.В. Українська національна ментальність та освітня культура: точки стикання. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2008. Вип. 34. С. 173‒180.
5. Поліщук Н.П. Прагматизм як інтелектуальна культура демократії (історико-філософський есей у контексті сучасності). Наукові записки НаУКМА. Філософія та релігієзнавство. 2020. Т. 5. С. 69‒80.
6. Гугнін Е., Чепак В. Феномен соціального капіталу. Соціологія: теорія, методи, маркетинг. 2001. № 1. С. 49‒57.
7. Миколаєнко А.Є. Патріотичне виховання учнівської молоді в педагогічній спадщині А. Макаренка. Молодий вчений. 2017. № 2. С. 518‒521.
8. Чорна К.І. Виховання громадянина, патріота, гуманіста. Київ : ТОВ «ХІК». 2004. 56 с.
9. Полулященко Ю.М., Саенко В.Г., Толчева А.В. Органическая основа профессиональной подготовки человека к целесообразной деятельности. Актуальные проблемы профессионального образования в Республике Беларусь и за рубежом : V Междун. науч.-практ. конф. Витебск : МИТСО. 2017. Ч. 1. С. 262–265.
10. Полулященко Ю.М., Саєнко В.Г., Толчєва Г.В. Генераційний процес кумуляції патріотизму за сутністю фізичної культури. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка. 2019. Вип. 3. С. 188‒194.
11. Полулященко Ю.М., Саєнко В.Г., Толчєва Г.В. Категоризація патріотизму за властивостями фізичної культури. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 65. С. 57‒63.
12. Полулященко Ю.М., Саєнко В.Г., Толчєва Г.В., Błaszczyszyn M. Феноменологічна редукція ідеї підготовки учителя фізичної культури для виховання патріотичних цінностей. Вісник Луганського національного університету ім. Тараса Шевченка (педагогічні науки). Старобільськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка». 2019. № 4. Ч. 1. С. 71‒83.
13. Полулященко Ю.М., Саєнко В.Г., Толчєва Г.В., Śliwa S. Педагогічні засоби фізичного виховання та оздоровчих систем й практик в сучасному застосуванні. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (педагогічні науки). Старобільськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка». 2020. № 1. С. 177‒193.
14. Полулященко Ю.М., Толчєва Г.В., Саєнко В.Г. Логістика підготовки учителя з фізичної культури до формування патріотичних цінностей у молоді. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова. 2019. Вип. 67. С. 209‒213.
15. Мандельброт Б. Фрактальная геометрия природы. Минск : Книжный Дом. 2002. 656 с.
16. Саенко В.Г. Визуализация восприятия педагогической мыслью управленческой субстанции неопределенности. Improving the Life Quality: View of Scientists. Volume of Scientific Papers. The Academy of Management and Administration in Opole. 2019. P. 65-79.
17. Saienko V. Relationship processes in business : monograph. Opole: Publishing house of the Academy of management and administration in Opole. 2019. 160 p.
18. Саенко В.Г. Прагматическая оценка услуг физкультурно-оздоровительной и спортивной сферы. Економіка та держава. 2016. № 9. С. 45‒50.
19. Саенко В.Г. Эвристический механизм вхождения сервисного бизнеса в рынок Украины. Трансформація національної моделі фінансово-кредитних відносин: виклики глобалізації та регіональні аспекти : збірник матеріалів Всеукраїн. наук.-практ. конф. Ужгород : Вид-во УжНУ «Говерла». 2016. С. 224‒227.
20. Вентцель Е.С. Теория вероятностей. Москва : ЮСТИЦИЯ. 2018. 658 с.
21. Морозов А.Д. Введение в теорию фракталов. Москва : Институт компьютерных исследований. 2002. 160 с.
22. Цихан Г.А. Теорія фракталів і її застосування в дослідженні динаміки економічних систем. Науково-технічна інформація. 2011. № 1. С. 13‒16.
23. Кроновер Р.М. Фракталы и хаос в динамических системах. Основы теории. Москва : Постмаркет. 2000. 352 с.
24. Михайловська О.В. Самоорганізація світового інвестиційного процесу в умовах глобалізації: можливості фрактального аналізу. Актуальні проблеми економіки. 2009. № 1. С. 218‒228.
25. Шкіль М.І. Математичний аналіз: підручник у 2-х ч. Київ : Вища школа. 2005. 447 с.
26. Кушлик-Дивульська О.І., Поліщук Н.В., Орел Б.П., Штабалюк П.І. Теорія ймовірностей та математична статистика. Київ : НТУУ «КПІ». 2014. 212 с.
27. Кігель В.Р., Шаров О.І. Теорія ймовірностей для економістів і менеджерів. Київ : ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»». 2018. 144 с.
28. Бодункова А.Г., Черная И.П. Развитие культуры предпринимательства: фракталы как модель и источник предпринимательского потенциала. Креативная экономика. 2011. № 8. С. 97‒103.
29. Саенко В.Г. Отражение фрактальности спортивного бизнеса: конъюнктурные классификационные признаки проявления. Вдосконалення результативності політики економічного зростання: теорія, організація та методика : збірник тез наук. Міжнар. наук.-практ. конф. У 2-х ч. Київ : Аналітичний центр «Нова Економіка». 2016. Ч. 2. С. 97‒100.
30. Саенко В.Г. Фрактальная теория – основа инновационного менеджмента в среде бизнеса восточных единоборств. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : збірник наук. праць Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. 2016. № 3. Т. 1. С. 55‒64.
31. Саенко В., Саенко Г. Метод распознания, описания и формализации фрактальных систем бизнеса. Стратегічний розвиток організації, міст та регіонів : збірник матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. Ужгород : Вид-во УжНУ «Говерла». 2017. С. 186‒189.
32. Варнеке Х.Ю. Революция в предпринимательской культуре. Фрактальное предприятие. Москва : МАИК Наука/Интерпериодика. 1999. 280 с.
33. Петерс Э.Э. Фрактальный анализ финансовых рынков: научное издание. Москва : Интернет-Трейдинг. 2004. 304 с.
34. Саенко В., Толчева А. Управление логистикой педагогического движения в трансформационных схемах образовательных систем. Problems and Prospects of Territories’ Socio-Economic Development: conf. Proceedings of the 7th Internat. Scien. Conf. Opole: WSZiA. 2018. Р. 336‒337.
35. Донченко Е.А. Фрактальная психология: доглубинные основания индивидуальной и социетальной жизни. Киев : Знання. 2005. 323 с.
36. Кочеткова А.И. Воспитание фрактала. Бизнес-журнал. 2006. № 15. URL: http://www.kinsmark.com/index.php/ru/articlesorgproj/434-fractal1.
37. Мещерякова Э.И., Черменская Г.Г. Личностно-креативные практики становления «фрактального» лидера. Вестник Университета РАО. 2011. № 2. С. 129‒132.
Опубліковано
2020-10-21
Як цитувати
Полулященко, Ю. М., Толчєва, Г. В., & Саєнко, В. Г. (2020). РОЗВИТОК ПАТРІОТИЗМУ: УТОЧНЕННЯ РУХУ СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКОГО НАДБАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 289-302. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1475