МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ НЕВИЗНАЧЕНОГО ІНТЕГРАЛУ
Анотація
У статті розглянуто проблему ефективного формування навичок знаходження невизначеного інтеграла в учнів профільних класів та майбутніх учителів математики. Наголошено на важливості глибокого і цілісного розуміння теми «Невизначений інтеграл», яка є невід’ємним складником математичного аналізу та відіграє значну роль у розвитку аналітичного, логіко-структурного та критичного мислення. Значна частина учнів відчуває труднощі під час вивчення цієї теми, що зумовлено як її теоретичною складністю, так і слабким засвоєнням попередніх тем, зокрема теми похідної. Також впливає нестача ефективних методичних прийомів. У статті представлено систему вправ, яка охоплює основні методи інтегрування: підстановку, інтегрування за частинами, розклад дробів, застосування методу невизначених коефіцієнтів. Ретельно проаналізовано типові помилки, яких припускаються учні, зокрема механічне застосування підстановки без логічного обґрунтування, невміння повертатися до початкової змінної, хибний вибір методу інтегрування тощо. Акцентовано на необхідності поступового введення понять, послідовного ускладнення прикладів. Указано на доцільність формування в учнів уміння самостійно вибирати метод інтегрування залежно від типу підінтегральної функції. Для цього слід приділити час навчанню розпізнавання типових структур підінтегральної функції, до яких застосовується той чи інший метод. Також приділено увагу підготовці майбутніх учителів математики, яка має включати аналіз типових учнівських помилок, моделювання навчальних ситуацій та створення дидактичних матеріалів відповідно до різних рівнів навчальних досягнень учнів. Запропоновані методичні підходи можуть бути використані як у шкільному курсі (для класів із поглибленим вивченням математики), так і в педагогічних вищих навчальних закладах. Стаття становить інтерес як для здобувачів освіти, які прагнуть удосконалити свої знання в галузі інтегрування, так і для вчителів математики. Це дасть змогу вчителю глибше розкрити тему, а також розробити власні навчальні матеріали та дидактичні засоби.
Посилання
2. Самойленко А.М., Кожухівський В.Я. Курс математичного аналізу. Частина 1. Київ : Либідь, 2011. 478 с.
3. Бурда М.І., Тарасенкова Н.А. Математика. 11 клас : підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень. Київ : Оріон, 2019. 320 с.
ISSN (Print) 






