ЗМІНИ ПОКАЗНИКІВ ПЛАВАЛЬНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ У МЕЖАХ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ПЛАВАННЯ У ХЕРСОНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Ключові слова: ефективність, засоби, система, плавання, підготовленість, фізичне виховання

Анотація

Зважаючи на чіткі пріоритети, покладені в основу процесу фізичного виховання студентської молоді, обов’язковим є оволодіння нею системою прикладних умінь та навичок з плавання. Це зумовлює актуальність наукового вивчення ефективності теоретичних і методичних основ системи навчання плавання студентів у реальних умовах освітнього процесу закладів вищої освіти. Мета – з’ясувати ефективність системи навчання плавання студентів у Херсонському державному університеті за змінами показників плавальної підготовленості на різних індивідуально-мотиваційних рівнях занять. Матеріал і методи. Використано теоретичний аналіз та узагальнення наукової і методичної інформації, педагогічне тестування та педагогічний експеримент, методи математико-статистичної обробки даних. До дослідження було залучено студентів 18−20 років (97 юнаків та 93 дівчини), які упродовж 2020−2021 навчального року обрали основним змістом заняття з плавання. Результати. Для студентів першого індивідуально-мотиваційного рівня основні здобутки пов’язані з подоланням суб’єктивних перешкод до навчання плавання та підвищенням об’єктивного показника тривалості занурення на 24,69 % для юнаків і на 20,06 % для дівчат; для другого рівня – з покращенням результатів контрольних вправ на 10,3−47,3 % серед юнаків і на 6,88−42,48 % серед дівчат та формуванням уміння самостійного плавання стилем кроль; для третього рівня – з покращенням кількісних показників контрольних вправ на 8,34−32,97 % від вихідного рівня серед юнаків і на 3,19−27,56 % серед дівчат, із покращенням якісних оцінок виконання техніки елементів плавання на 34,78−65,79 % серед юнаків та на 15,82−31,58 % серед дівчат, відповідно, та з формуванням уміння самостійного плавання ще одним стилем; для четвертого рівня – з покращенням результатів контрольних вправ на 4,06−32,09 % від вихідного рівня серед юнаків і на 2,36−47,83 % серед дівчат, із покращенням якісних оцінок виконання техніки елементів плавання на 3,65−28,93 % серед юнаків та на 6,92−15,57 % серед дівчат, відповідно. Висновки. Реалізація програм індивідуально-мотиваційних рівнів системи навчання плавання закладів вищої освіти вказала на достовірні позитивні зміни плавальної підготовленості (р ≤ 0,05−0,01) студентів.

Посилання

1. Блавт О.З. Концептуальні положення організації і формування змісту тестового контролю студентів у фізичному вихованні спеціальних медичних груп. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Луцьк, 2015. № 19. С. 50−55.
2. Методологічна основа наукового обґрунтування системи навчання студентів ЗВО плавання / І.Г. Глухов та ін. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» ім. Т.Г. Шевченка. Серія «Педагогічні науки». Чернігів : НУЧК, 2020. Вип. 10 (166). С. 261–268.
3. Теоретичний аналіз проблем та актуальних напрямів навчання студентської молоді плавання / І.Г. Глухов та ін. Український журнал медицини, біології та спорту. Миколаїв, 2020. № 4(26). С. 406−413. DOI: 10.26693/jmbs05.04.406
4. Глухов І.Г. Пріоритетність засобів контролю підготовленості студентів закладів вищої освіти з різним рівнем володіння навичками плавання. Вісник Запорізького національного університету: Фізичне виховання та спорт. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2020. № 2. С. 19–29.
5. Глухов І.Г., Пітин, М.П. Система навчання студентів плавання у фізичному вихованні закладів вищої освіти: перспективи дослідження. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. Вінниця, 2020. № 9(28). С. 14–20.
6. Гончар И.Л. Теория преподавания плавания: технологии обучения и совершенствования : монография. Одесса, 2005. Ч. 1. 524 с.
7. Журавльов Ю.Г. Динаміка функціональної підготовленості студентів 18–19 років у процесі секційних занять з плавання. Вісник Запорізького національного університету. Серія «Фізичне виховання і спорт». 2018.
8. Сальникова С.А., Гуренко О.А., Пуздимір М.І. Динаміка показників фізичної підготовленості студентів ВНЗ під впливом занять з плавання, легкої атлетики та боксу. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2017. № 4. С. 226–231.
9. Beggs S. et al. Swimming training for asthma in children and adolescents aged 18 years and under. Cochrane Database Syst. Rev. 2013. DOI: 10.1002/14651858.CD009607.pub2
10. Bergamin M. et al. Water-versus land-based exercise in elderly subjects: effects on physical performance and body composition. Clin. Interv. Aging. 2013. № 8, pp. 1109–1117. DOI: 10.2147/ CIA.S44198.
11. Hruzevych, I. et al. The effectiveness of the endogenous-hypoxic breathing in the physical training of skilled swimmers. Journal of Physical Education and Sport. 2017. № 17 (3), pp. 1009−1016. DOI: 10.7752/jpes.2017.s3155.
12. Ivanenko S. et al. Analysis of the indicators of athletes at leading sports schools in swimming. Journal of Physical Education and Sport. 2020. № 20 (4), pp. 1721–1726. DOI: 10.7752/jpes.2020.04233
13. Muhamad T.A. et al. The Effect of Swimming Abilityon the Anxiety Levels of Female College Students. Asian Social Science. 2013. № 9. P. 15.
14. Pashkevich S., Kriventsova I., Galicheva, K. Using Movement Test to Evaluate Effectiveness of Health and Fitness Activities of Students in Higher Education Institutions. Teorìâ Ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ. 2018. No. 18 (1), pp. 12−22. DOI: 10.17309/tmfv.2018.1.02
15. Shvets O. et al. Development of young pupils’ physical qualities on the systematic approach basis in the physical education process. SPORT AND SOCIETY Interdisciplinary Journal of Physical Education and Sports. 2020. No. 20. P. 2. DOI: 10.36836/2020/2/5
Опубліковано
2022-04-17
Як цитувати
Глухов, І. Г. (2022). ЗМІНИ ПОКАЗНИКІВ ПЛАВАЛЬНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ У МЕЖАХ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ПЛАВАННЯ У ХЕРСОНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ. Фізичне виховання та спорт, (4), 7-16. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-4-01
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають