ЗАРУБІЖНИЙ ТА ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ

  • Б. Р. Чернявський
Ключові слова: зарубіжний досвід, вітчизняний досвід, майбутні економісти, іншомовна компетентність, формування іншомовної компетентності

Анотація

У статті розглядається зарубіжний та вітчизняний досвід формування іншомовної компетентності майбутніх економістів. Для огляду зарубіжного досвіду формування іншомовної компетентності були взяті такі європейські країни, як Великобританія, Німеччина, Фінляндія, Естонія, Італія. Для огляду вітчизняного досвіду були взяті роботи провідних фахівців з питань формування іншомовної компетентності майбутніх економістів. Проведене дослідження свідчить про широку варіативність системи формування іншомовної компетентності майбутніх економістів у сучасному світі відповідно до динамічності її розвитку.

Безсумнівно, такий міжнародний досвід є цінним ресурсом для розвитку і насичення новими ідеями вітчизняної практики формування іншомовної компетентності майбутніх економістів.

Посилання

1. Ізмайлова О. А. Формування іншомовної комунікативної компетенції як структурного компоненту комунікативної культури студентів мовних ВНЗ. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти. 2010. № 17. С. 66 –72.
2. Козак С. В. Коммуникативный подход в современных технологиях обучения иностранному языку в высшей школе. Науковий вісник ПДПУ ім. К. Д. Ушинського. Одеса, 2000. Вип. 12. С. 86–92.
3. Костенко Н. І. Особливості формування іншомовної комунікативної компетентності у студентів ВНЗ нефілологічних спеціальностей. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2012. № 5. С. 86–89.
4. Леонова Е. В. Формирование общекультурной компетенции у студентов технического вуза. Высшее образование в России. 2010. № 2. С. 124–127. URL: http//www.glavsovet.ru/junior.
5. Михайленко Л. А. Проблема розвитку іншомовної професійної компетентності лікарів у системі післядипломної медичної освіти. Професійна освіта: методологія, теорія та технології: зб. наук. праць. / редкол.: І. І. Доброскок (голов. ред.) та ін. Київ, 2017. Вип.6. С. 1–15.
6. Окопна Я. В. Цілі формування професійно орієнтованої компетентності у майбутніх працівників туристичної сфери німецькою мовою як другою іноземною. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. Хмельницький. Вип. 2. 2014. С. 150–161.
7. Окопная Я. В. Профессионально ориентированная немецкоязычная компетентность будущих специалистов сферы обслуживания. Научная дискуссия: вопросы педагогики и психологии: материалы XIV Междунар. заоч. науч.-практ. конф. (Москва, 13 июня 2013 г.). Москва: Международный центр науки и образования, 2013. 232 с.
8. Рамкова програма з німецької мови для професійного спілкування для вищих навчальних закладів України / С. М. Амеліна, Л. С. Аззоліні та ін. Київ: Ленвіт, 2006. 90 с.
9. Сурыгин А. И. Основы теории обучения на неродном для учащихся языке: учеб. пособ. Санкт-Петербург, 2000. 230 с.
10. Тарнопольський О. Б. Методика навчання англійської мови на 2 курсі технічного ВНЗ: навч. посіб. Київ: Вища школа, 1993. 167 с.
11. Тенищева В. Ф. Интегративно-контекстная модель формирования профессиональной компетенции: автореф. дис. …д. пед. наук: 13.00.01 / ГОУ ВПО «Московский гос. лингвист. ун-т». Москва, 2008. 44 с.
12. Шмідт В. В. Етапи формування іншомовної лексичної компетенції студентів немовних спеціальностей. Наукові праці. Серія: Педагогіка. Вип. 95. 2009. Т. 108. С. 141–145.
13. Calabrese, R., Dawes, B. (2008). Early language learning and teacher training: a foreign language syllabus for primary school teachers. Studi di Glottadidattica, 1, P. 32–53.
14. Cambridge English Language Assessment. Teaching qualifications and courses. URL: http://www.cambridgeenglish.org/teaching-english/teaching-qualifications/.
15. Department for Education, Government of the UK (2013). Statutory guidance. National curriculum in England: languages programmes of study. Published 11 September 2013. URL: https://www.gov.uk/government/publications/national-curriculum-in-englandlanguages ˗progammes˗of-study/national-curriculum-in-england-languages-progammes-of-study.
16. Ecaterina Pavel. Teaching English for Medical Purposes Bulletin of the Transilvania University of Braşov Series VII: Social Sciences. Law. 2014. Vol. 7 (56) No. 2.
17. Kantelinen, R., Pollari, P. (2008). Foreign language education at the primary level in Finland. In R. Kantelinen, E. L. Sokka‐ Meaney & V. Pogosian. Seminar Papers on Early Foreign Language Education. University of Joensuu. Bulletins of the Faculty of Education, 6, 10–22. URL: http://epublications.uef.fi/pub/urn_isbn_978-952-219-188-5/urn_isbn_978-952- 219 188-5.pdf.
18. Kubanek-German, A. (2000). Early language programmes in Germany. Id. M. Nikolov, H. Curtain, An Early Start: young learners and modern languages in Europe and beyond. Graz: European Centre for Modern Languages. Strasbourg: Council of Europe Publishing, P. 59–69.
19. National Careers Service. Job profiles: EFL teacher. URL: https://nationalcareersservice.direct.gov.uk/advice/planning/jobprofiles/Pages/eflteacher.aspx.
20. Raud, N. (2008). Foreign language education at the primary level in Estonia. In R. Kantelinen, E. L. Sokka-Meaney, V. Pogosian. Seminar Papers on Early Foreign Language Education. University of Joensuu. Bulletins of the Faculty of Education, 6, 37–44. URL: http://epublications.uef.fi/pub/urn_isbn_978-952-219-188-5/urn_isbn_978-952-219-188- 5.pdf.
21. Silvena Stavreva-Dorostolska, Katerina Peneva, Evdokia Skocheva-Shopova. Developing specialized linguistic competence in foreign students studying medicine. JAHR . 2013. Vol. 4, No. 7. P. 591-599.
Опубліковано
2018-11-27
Як цитувати
Чернявський, Б. Р. (2018). ЗАРУБІЖНИЙ ТА ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 139-146. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1102