ОСОБЛИВОСТІ СТАНОВЛЕННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ПІДЛІТКІВ
Ключові слова:
ціннісні орієнтації, підлітковий вік, соціалізація, самовизначення і самовиховання
Анотація
У статті розглядаються особливості становлення ціннісних орієнтацій підлітків. Визначається, що ціннісні орієнтації підлітків є предметом вивчення багатьох вітчизняних та зарубіжних науковців, але однозначного визначення ціннісних орієнтацій не існує. Авторка наголошує, що підлітковий вік є періодом інтенсивного формування системи ціннісних орієнтацій, що впливає на становлення характеру й особистостізагалом. Наголошується, що на характер становлення і розвитку цінностей сучасних підлітків впливає безліч зовнішніх і внутрішніх факторів.
Посилання
1. Возрастная и педагогическая психология: хрестоматия / сост. И. В. Дубровина, А. М. Прихожан, В. В. Зацепин. Москва, 2008. 368 с.
2. Бронфенбреннер У. Экология человеческого развития. Москва: АСТ, 2008. 314 с.
3. Волков Б. С. Психология подростка. Москва, 2001. 322 с.
4. Косянчук С. В., Васьківська Г. О. Формування ціннісно-смислових орієнтацій учнів старшої школи засобами змісту сучасного підручника. Проблеми сучасного підручника. Вип. 11. Київ: Пед. думка, 2011. С. 107–120.
5. Котловий С. А. Ціннісні орієнтації як передумова виникнення конфліктної поведінки учнів професійного ліцею. Актуальні проблеми державного управління педагогіки та психології. Вип. 2 (7). Херсон, 2012. С. 362–366.
6. Матвеева Н. А. Влияние телевидения на формирование ценностных ориентаций подростков и пути преодоления его негативних последствий: дис. ... канд. психол. наук. ГОУВПО "Курский государственный университет", Курск, 2010.
7. Сошина Ю. М. Цінності та ціннісні орієнтації в системі ціннісно-смислової сфери підлітка. Проблеми сучасної психології. 2013. Вип. 22. С. 530–539.
8. Фельдштейн Д. И. Психологические особенности развития личности в подростковом возрасте. Вопросы психологии. 1988. № 6. С. 31–41.
2. Бронфенбреннер У. Экология человеческого развития. Москва: АСТ, 2008. 314 с.
3. Волков Б. С. Психология подростка. Москва, 2001. 322 с.
4. Косянчук С. В., Васьківська Г. О. Формування ціннісно-смислових орієнтацій учнів старшої школи засобами змісту сучасного підручника. Проблеми сучасного підручника. Вип. 11. Київ: Пед. думка, 2011. С. 107–120.
5. Котловий С. А. Ціннісні орієнтації як передумова виникнення конфліктної поведінки учнів професійного ліцею. Актуальні проблеми державного управління педагогіки та психології. Вип. 2 (7). Херсон, 2012. С. 362–366.
6. Матвеева Н. А. Влияние телевидения на формирование ценностных ориентаций подростков и пути преодоления его негативних последствий: дис. ... канд. психол. наук. ГОУВПО "Курский государственный университет", Курск, 2010.
7. Сошина Ю. М. Цінності та ціннісні орієнтації в системі ціннісно-смислової сфери підлітка. Проблеми сучасної психології. 2013. Вип. 22. С. 530–539.
8. Фельдштейн Д. И. Психологические особенности развития личности в подростковом возрасте. Вопросы психологии. 1988. № 6. С. 31–41.
Опубліковано
2017-09-26
Як цитувати
Овсяннікова, В. (2017). ОСОБЛИВОСТІ СТАНОВЛЕННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ПІДЛІТКІВ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 48-53. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1130
Розділ
Articles