ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНФЛІКТ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ВИШУ: ДЕФІНІЦІЇ, СУТНІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, КОНФЛІКТОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

  • Г. В. Локарєва
Ключові слова: педагогічний конфлікт, педагогічна ситуація,педагогічний барʼєр, навчально-виховний процес вишу, конфліктологічна компетентність

Анотація

У статті розглянуто педагогічний конфлікт як механізм розвитку та удосконалення навчально-виховного процесу вищої школи, обґрунтовано важливість науково-методичного вирішення проблеми на сучасному етапі розвитку вищої освіти як професійної підготовки; охарактеризовано зміст дефініцій наукового понятійно-категоріального апарату проблеми, що висвітлюється у статті; розглянуто педагогічний конфлікт у контексті педагогічної ситуації та педагогічного барʼєру; представлено сутнісні характеристики конфліктологічної компетентності викладача вищої школи та визначено йподано конструкт змістового й функціонального наповнення педагогічного конфлікту.

Посилання

1. Ващенко І. В., Кляп М. І. Конфліктологія та теорія переговорів: навч. посіб. Київ: Знання, 2013. 407 с.
2. Глазкова І. Компетентність майбутнього вчителя у запобіганні та подоланні педагогічних барєʼрів: монографія. Бердянськ: Видавництво О. В. Ткачук, 2013. 416 с.
3. Козич І. В. Формування конфліктологічної компетентності соціального педагога в умовах магістратури: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.05 / Нац. пед. університет ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2008. 254 с.
4. Краткий психологический словарь / сост. Л. А. Карпенко; под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. Москва: Политиздат, 1985. 431 с.
5. Локарєва Г. В. Художньо-естетична інформація в підготовці соціального педагога до професійного спілкування: теорія та практика: монографія. Запоріжжя: ЗНУ, 2007. 376 с.
6. Локарєва Г. В. Соціокультурні компетентності як складова загальної культури творчої особистості. Вісник Запорізького національного університету: Педагогічні науки. 2015. № 2(25). С. 36–45.
7. Петровская Л. А. К вопросу о природе конфликтной компетентности. Вестник Москов. ун-та. Сер. 14. Психология. 1997. № 4. С. 42–50.
8. Психология. Полный енциклопедический справочник / сост. и общ. ред. Б. Мещерякова, В. Зинченко. Санкт-Петербург:прайм-ЕВРОЗНАК, 2007. 896 с.
9. Равен Д. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие, реализация. Москва: Когнито-Центр, 2002. 396 с.
10. Хасан Б. И. Психотехника конфликта и конфликтная компетентность. Красноярск, 1996. 99 с.
11. Філь С. С. Етапи формування конфліктологічної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій. URL: tme.umo.edu.ua/docs/5/11filpsp.pdf
12. Ягупов В. В., Свистун В. І. Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти. Наукові записки Національного університету «Києво-Могилянська академія». Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. 2007.Т. 71. С. 3–8.
13. Ярослав Л. О. Кофліктологічна компетентність як предмет психологічного дослідження. URL: novyn.kpi/ua/2009-1/12_Yaroslav.pdf
Опубліковано
2017-09-26
Як цитувати
Локарєва, Г. В. (2017). ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНФЛІКТ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ВИШУ: ДЕФІНІЦІЇ, СУТНІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, КОНФЛІКТОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 75-84. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1134