UNITED REQUIREMENTS TO EVALUATION OF LERNINGCOGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS OF SOCIAL PEDAGOGIC

  • I. Belyaeva Zaporizhzhya National University
  • I. Belyaeva Zaporizhzhya National University
  • Y. Matskevich Zaporizhzhya National University
  • H. Cibil Zaporizhzhya National University
Keywords: Credit-module system, organization of educational process, control and evaluation of learningcognitive activity, united requirements

Abstract

The article deals with one of possible variants of decision of problem of evaluation of activity of students in credit-module system, specifically the development of single requirements to distributing of marks on the different types of work.

References

1. Програма дій щодо реалізації положень Болонської декларації в системі вищої освіти і науки України // Наказ МОН України № 49 від 23.01.04 р.
2. Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу // Наказ Міністерства освіти і науки України № 48 від 23.01.2004 р.
3. Тимчасове положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців // Наказ Міністерства освіти і науки України № 48 від 23.01.2004 р.
4. Литвак О.Й. Результати впровадження європейського досвіду організації навчального процесу в систему вищої освіти України // Вісник Черніговського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. Випуск 50. Серія: педагогічні науки: Збірник. – Чернігів: ЧДПУ, 2008. – С. 120-121.
5. Пидкасистый П.И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении: Теоретико-экспериментальное исследование. – М.: Педагогика, 1980. – С. 155.
6. Сікорський П.І. Кредитно-модульна технологія навчання: Навчальний посібник. – К.: Вид. Європ.ун-ту, 2004. – 127 c.
Published
2008-08-15
How to Cite
Belyaeva, I., Belyaeva, I., Matskevich, Y., & Cibil, H. (2008). UNITED REQUIREMENTS TO EVALUATION OF LERNINGCOGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS OF SOCIAL PEDAGOGIC. Pedagogical Sciences: Theory and Practice , (1), 7-12. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1860