ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ДОСВІД, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ

Ключові слова: інновації, професійна підготовка, компетенції, тенденції, модернізація.

Анотація

Стаття присвячена проблемі впровадження інновацій у вищих навчальних закладах. Аналіз літературних джерел, предметом якого є впровадження інноваційних технологій в освітнє середовище сучасного навчального закладу з урахуванням позитивного європейського досвіду в сучасній Україні, свідчить про значний інтерес науковців до цих питань. На думку дослідників, вищі навчальні заклади можуть успішно працювати за наявності відповідної підтримки з боку держави та розробки концепції розвитку, як економіки держави загалом, так і її провідної складової частини – вищої освіти. Визначено загальні тенденції. Це: реформування системи професійної підготовки фахівців, інноваційна спрямованість професійної підготовки вчителів. Проаналізовано стан проблеми, вивчено зарубіжний досвід та намічено шляхи його використання. Зазначається, що процеси реформування освіти спрямовані на здобуття майбутніми фахівцями знань, умінь і навичок, перетворення їх у компетентності, що забезпечить успішність їхнього професійного та особистісного розвитку, готовність мобільно реагувати на виклики часу, реалізацію суспільно важливі завдання – навчання впродовж життя. Використання технологій змішаного навчання – це нова організація навчального процесу, яка викликає багато питань до викладачів та адміністрації вищих навчальних закладів: вибір засобів роботи, організація дистанційного навчання; оцінювання учнів та контроль за їхньою навчально-пізнавальною діяльністю, розробка або вибір моделі змішаного навчання, налагодження ефективної взаємодії всіх учасників навчального процесу, забезпечення якості освіти. Перспективним напрямком змішаного навчання є інтеграція онлайн- навчання з традиційним.

Посилання

1. Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України / головний ред. В.Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 c.
2. Кузьмін О.Є., Яструбський М.Я. Державне регулювання діяльності ВНЗ, його значення у забезпеченні поступального розвитку вищої освіти. Економічний журнал Одеського політехнічного університету. 2017. № 1(1). С. 64–69. URL: https://economics.net.ua/ejopu/2017/No1/64.pdf (дата звернення: 06.01.2023).
3. Про вищу освіту : Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII : станом на 1 січ. 2023 р. URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення: 06.01.2023).
4. Про утворення Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти : Постанова Каб. Міністрів України від 15.04.2015 р. № 244 : станом на 28 серп. 2019 р. URL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/244-2015-п#Text (дата звернення: 06.01.2023).
5. Дубасенюк О.А. Упровадження освітніх інновацій в системі вищої освіти. Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи : монографія / ред. П.Ю. Сауха. Житомир, 2011. 444 c.
6. Климова Г.П. Інноваційний розвиток вищої освіти України: методологічний аспект аналізу. Право та інноваційне суспільство. 2003. № 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pric_2013_1_10 (дата звернення: 06.01.2023).
7. Innovative higher education trends. URL: https://www.umassglobal.edu/news-and-events/blog/5- innovative-higher-education-trends) (date of access: 06.01.2023).
8. Cheryl Lasse. A Competency Assessment Compares an Individual’s Skills to Requirements. 2020. URL: https://www.td.org/insights/what-is-a-competency-assessment (date of access: 06.01.2023).
Опубліковано
2023-02-28
Як цитувати
Заскалета, С. Г., & Смуглякова, М. К. (2023). ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ДОСВІД, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 107-112. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-4-15
Розділ
РОЗДІЛ V. ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ