ЕСТЕТИЧНІ ПЕРЕЖИВАННЯ В СТРУКТУРІ МУЗИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ
Анотація
Художні образи не наповнюють свідомість людини автоматично. Особистісне «привласнення» змісту музики передбачає підвищену активність людини, яка сприймає цю музику. Завершальною стадією цієї активності стає переживання інтонаційно- образного зламужиття, з одного боку, і збагачення додатковим емоційним досвідом життя, з іншого. Естетичні переживання набувають для слухача характерупричетності до того, що відбувається, приналежності до світу музики, суто суб’єктивного, що є надважливим психологічним механізмом самопізнання особистісних сенсів у мистецтві.
Механізми музичного сприйняття зумовлені естетичними переживаннями, які торкають найбільш глибокі прошарки емоційної сфери людини. Категорія переживання є аналогом усвідомлення, важливим психолого-педагогічним фактором формування духовності особистості.
Посилання
2. Рева В.П. Интонационно-телесные контексты музыкального восприятия (педагогический аспект) : монография / В. П. Рева. – Могилев : МГУ им. А.А.Кулешова, 2013. – 180 с.
3. Шингаров Г.Х. Физиологические основы и психологическое состояние человеческих переживаний / Г.Х. Шингаров // Эстетика и жизнь. – Вып. 2. – М. : Искусство, 1972. – С. 137-154.
4. Шор Ю.М. Художественное переживание как процесс / Ю.М. Шор // Методологические проблемы современного музыкознания. – Вып.3. – Л., 1980. – С. 32-38.
5. Щербакова А.А. Восприятие музыкального произведения как форма общения / А.А. Щербакова // Искусство и общение. – Л. : ИГИТМ, 1984. – С. 127-135.