ОСОБЛИВОСТІ ЗМІСТУ І ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРИНЦИПІВ ІНТЕГРОВАНОГО ТА ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДІВ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

  • К.М. Ружин
Ключові слова: принцип інтегрованого (комплексного, взаємопов'язаного) підходу; принцип диференційованого (послідовного), аспектного підходу; мовленнєва діяльність; рецептивні, репродуктивні види мовленнєвої діяльності

Анотація

Стаття присвячена аналізу змісту принципів інтегрованого та диференційованого підходів, особливостей їх функціонування в процесі навчання іншомовленнєвої діяльності з урахуванням спільного / відмінного в характеристиці кожного із видів мовленнєвої діяльності та в контексті теорії лінгвопсихологічної мовленнєвої діяльності, відповідно до якої за формою спілкування виділяють усні види мовленнєвої діяльності (говоріння, аудіювання) та письмові (читання, письмо); за характером спрямованості мовленнєвої дії – видача повідомлення: репродуктивні види мовленнєвої діяльності (говоріння, письмо); прийом повідомлення: репродуктивні види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання).

Посилання

1. Миньяр-Белоручев Р. К. О принципах обучения иностранным языкам / Р. К. Миньяр-Белоручев // Общая методика обучения иностранным языкам : Хрестоматия [cост. Леонтьев A. A.]. – М. : Рус. яз., 1991. – 360 c.
2. Бех П. О. Концепція викладання іноземних мов в Україні / П. О. Бех, Л. В. Биркун // Іноземні мови. – 1996. – № 2. – С. 3-8.
3. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. вид. доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
4. Азимов Э. Г. Новый словарь методических терминов (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. И. Щукин. – М. : «Икар», 2009. – 448 с.
5. Выготский Л. С. Избранные психологические исследования / Л. С. Выготский. – М. : АПНРСФСР. – 1956. – 460 c.
6. Ляховицкий М. В. О некоторых базисных категориях методики обучения иностранным языкам / М. В. Ляховицкий // Иностранные языки в школе. – 1973. – С. 27-33.
7. Рогова Г. В. О принципах обучения иностранным языкам / Г. В. Рогова // Иностранные языки в школе. – 1975. – №3. – С. 91-96.
8. Основные направления в методике преподавания иностранных языков в XIX-XX вв. / Под редакцией И. В. Рахманова. – М. : Изд-во «Педагогика», – 1972. – 318 с.
9. Зимняя И. А. Лингвопсихология речевой деятельности / И. А. Зимняя. – Московский психолого-социальный институт. – Воронеж : НПО «МОДЕК», 2001. – 432 c.
10. Миньяр-Белоручев Р. К. Методика обучения французскому языку : Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец. «Иностр. яз.» / Миньяр-Белоручев Р. К. – М. : Просвещение, 1990. – 224 с.
11. Зимняя И. А. Психология обучения иностранным языкам в школе / И. М. Зимняя. – М. : «Просвещение», 1991. – 230 с.
Опубліковано
2023-06-12
Як цитувати
Ружин, К. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ЗМІСТУ І ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРИНЦИПІВ ІНТЕГРОВАНОГО ТА ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДІВ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 258-266. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3411
Розділ
РОЗДІЛ V. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають