ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ПРОВЕДЕННЯ РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ
Анотація
У статті зазначено, що ранкова зустріч у початковій школі є одним зі шляхів упровадження нового змісту освіти на основі компетентнісного, особистісно орієнтованого та діяльнісного підходів. Наголошено, що формування компетентностей та наскрізних умінь молодших школярів, яке відбувається в тому числі і завдяки ранковому колу, зумовлене Концептуальними засадами реформування середньої освіти та Державним стандартом початкової освіти. Автори статті переконують, що майбутні вчителі початкових класів повинні бути готові до планування та проведення ранкових зустрічей як обов’язкової частини освітнього процесу. Наголошено на важливості перегляду змісту фахової підготовки майбутніх педагогів у контексті реформи Нової української школи. З’ясовано, що ранкова зустріч, яка проводиться щоденно, має налаштувати учнів на навчальний день та створити сприятливу атмосферу спілкування з урахуванням особливостей дитячого колективу та індивідуальних особливостей молодших школярів. Доведено, що ранкові зустрічі дають змогу розвивати емоційний та соціальний інтелект, академічні навички та наскрізні вміння; формувати класну спільноту; виховувати цінності; моделювати демократичну поведінку; полегшувати процес адаптації до шкільного життя; забезпечувати створення доброзичливої освітньої атмосфери. Авторами було визначено та охарактеризовано критерії готовності майбутніх учителів початкових класів до проведення ранкових зустрічей (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний та рефлексивний) та відповідні показники. Обґрунтовано педагогічні умови, що сприятимуть ефективності такої підготовки, а саме: 1) вдосконалення змісту освітньо-професійних програм та робочих програм навчальних дисциплін (сформульовано відповідну фахову компетентність; визначено зміст підготовки до проведення ранкових зустрічей та навчальні дисципліни, які сприятимуть підготовці); 2) надання провідного значення практичній підготовці; 3) оволодіння студентами дієвими інструментами для проведення ранкових зустрічей (традиційними та інтерактивними) у форматах онлайн та офлайн.
Посилання
2. Wasik B.A., Hindman A.H. The Morning Message in Early Childhood Classrooms: Guidelines for Best Practices. Early Childhood Education. 2011. № 39. P. 183–189.