ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТЯНСЬКИХ ЕКСКУРСІЙ В ІЗРАЇЛІ

Ключові слова: освітні екскурсії, Ізраїль, середня школа, «Шелах»

Анотація

Стаття присвячена історії та сучасному досвіду використання екскурсій в освітній системі Ізраїля. Висвітлено історичні витоки освітнього туризму в Ізраїлі. Показана сучасна структура управління освітянським туризмом. Використано публікації ізраїльських авторів, нормативні акти Міністерства освіти Ізраїля, присвячені екскурсіям в освіті, здійснено інтерв’ю ряду учасників освітнього процесу (керівників освіти, педагогів, учнів, випускників) щодо використання екскурсій в середній освіті Ізраїля. Визначено мету та завдання освітніх екскурсій в Ізраїлі, передбачені нормативними актами. Проаналізовано досвід упровадження в школі курсу «Шелах» «Любов до Батьківщини»), що має переважно виховні завдання з виховання любові до Батьківщини, патріотизму, готовності стати на захист своєї держави, готувати учнів до служби в Збройних Силах Ізраїля, а також формування соціальної активності учнів, їх відповідального відношення до громади, держави, народу. Визначено проблеми в організації освітніх екскурсій. Висвітлено систему підготовки та підвищення кваліфікації викладачів «Шелах», кваліфікаційні вимоги до них. Проаналізовано основні положення циркуляру Міністерства освіти Ізраїля «Поїздки у системі освіти – педагогічні, організаційні, безпекові аспекти», що є основним нормативним актом, що регулює проведення шкільних екскурсій. Розкрито сутність принципу «Кожен має свою роль», що застосовується у підготовці та проведенні екскурсій зі школярами. Вказано на освітні екскурсії, що проводяться в Національному музеї Ізраїлю та Кнесеті (парламенті) держави для різних вікових категорій школярів. Показано роль екскурсій у вивченні Голокосту та використання виховного потенціалу таких екскурсій. Запропоновано шляхи використання досвіду Ізраїля в проведенні освітніх екскурсій у системі виховання школярів України.

Посилання

1. Annual Report. The Israel museum journal. Volume XXX. 2012.
2. Annual Report. The Israel museum journal. Volume XXXVII. 2018.
3. Gertel G. School Field Trips and Their Signification for Educators and Students during the Period 1920-1980. Thesis submitted for degree PhD. Tel Aviv University. Faculty of Humanitaries School of Education, 2002. 136 p.
4. Lazar A., Chaitin J., Gross T., Dan Bar-On. A journey to the Holocaust: models of understanding among Israeli adolescents who visited Poland. Educational Review (Birmingham). Vol. 56, num. 1, February 2004. P. 13–33.
5. Orion N. Nature as a Teaching Resource and the Nature of Learning (2022). Enhancing Environmental Education Through Nature-Based Solutions.
6. Tours for Education System – Democracy in Action. https://main.knesset.gov.il/EN/activity/Pages/Visit/AllBuildingTours.aspx.
םירומ לש הרשכהה תינכות . 7 Shellax[ הכירע רוקמ דוק תכירע (Shelax teacher training program). Ministry of Еducation of Israel. 2018.
םיינוחטיבו םייתוחיטב ,םיינוגרא ,םייגוגדפ םיטביה – ךוניחה תכרעמב תוירפס-תיב-תויוליעפו םילויטב . 8 (Еxcursions and activities-home- library in the educational system – pedagogical, organizational, safety and security aspects. Ministry of Еducation of Israel. URL: https://apps.education.gov.il/mankal/horaa.aspx?siduri=244(02.09.2023).
יכוניחה לויטהו תיעבטה היגוגדפה – עבטה ךרד לטרג ליג . 9 (Gertel G. Тhe way of nature – natural pedagogy and educational journey). 2010.
תדלומה תבהאו ץראה תרכהל הבילה תינכות . 10 The core program for the knowledge of the land and the love of the homeland (Основна програма пізнання Батьківщини та любові до неї). Ministry of Еducation of Israel. 2008.
11. Інтерв’ю Shamir R., заступника інспектора Шелах (м. Тель-Авів).
12. Інтерв’ю Гертеля Г., викладача педагогічного коледжу м. Реховот.
13. Інтерв’ю Григорія М., вихователя інтерната для обдарованої молоді (Israel Center for exellence through education Middle scnool), м. Єрусалим.
14. Інтерв’ю Даніеля І., 16 років, «Маків-Хет», м. Ашдод.
15. Інтерв’ю Максима І., 11 років, школа «Шакед», Ашдод.
16. Інтерв’ю Ревіталії З., випускниці Realy School, м. Хайфа.
17. Інтерв’ю Харневу І., інспектора-супервайзера Шелах (м. Тель-Авів).
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Наровлянський, О. Д. (2023). ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТЯНСЬКИХ ЕКСКУРСІЙ В ІЗРАЇЛІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 189-195. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3935
Розділ
РОЗДІЛ VIII. ПОРІВНЯЛЬНА ПЕДАГОГІКА