ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ АГРАРНОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: педагогічні умови, мотивація, міждисциплінарність, зміст, освітньо-комунікативне середовище, аграрії.

Анотація

Актуальність дослідження визначається активними процесами реформації вищої освіти України та сучасними тенденції в мовній підготовці фахівців аграрних спеціальностей, що стимулюють наукове й освітнє середовище до вдосконалення та пошуку нових умов для іншомовної підготовки. У зв’язку із цим мета нашої наукової розробки полягає у визначенні організаційно-педагогічних умов для іншомовної професійно орієнтованої підготовки здобувачів вищої аграрної освіти. Для досягнення поставленої мети ми використовували комплекс теоретичних методів дослідження для аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння та систематизації теоретичних даних. Завдяки проведеному аналізу результатів зарубіжних і вітчизняних досліджень установлено, що натепер немає єдиного підходу до визначення змістовної та кількісної складової частини організаційно-педагогічних умов. Наголошено, що професійна підготовка студентів-аграріїв має свої особливості, тому передбачає специфічні організаційно-педагогічні умови іншомовної професійно орієнтованої підготовки. У роботі визначено організаційно-педагогічні умови формування готовності до іншомовного професійно орієнтованого спілкування як цілісну систему чинників, що впливають на ефективність опанування знань, навичок і вмінь. За допомогою педагогічних умов створюють освітнє середовище, що сприяє творчому розвитку особистості здобувачів і формуванню професійної компетентності майбутнього аграрія. Спостережено, що процес іншомовної професійно орієнтованої підготовки є ефективним, якщо під час навчання будуть дотримані такі організаційно-педагогічні умови, як забезпечення поступового формування стійкої внутрішньої мотивації щодо вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням; спрямування іншомовної підготовки майбутніх фахівців-аграріїв на поетапне накопичення професійного досвіду в іншомовному професійно орієнтованому спілкуванні; створення активного освітньо- комунікативного середовища з урахуванням особливостей іншомовного професійно орієнтованого спілкування майбутніх аграріїв.

Посилання

1. Барсук С.Л. Педагогічні умови формування іншомовного професійного мовлення майбутніх судноводіїв на засадах комунікативно-когнітивного підходу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Херсон, 2016. 258 с.
2. Новий тлумачний словник української мови : 42 000 слів : у 4 т. : для студентів вищих та середніх навчальних закладів / уклад. В.В. Яременко, О.М. Сліпушко. Київ : Аконіт, 1998. Т. 3 : ОБЕ – РОБ. 927 с.
3. Піддубцева О.І. Формування готовності майбутніх фахівців-аграріїв до іншомовного професійно орієнтованого спілкування : дис. … докт. філософ. : 015. Запоріжжя, 2021. 293 с.
4. Резунова О.С. Мотивація до навчання як педагогічна умова формування крос-культурної компетентності майбутніх економістів-аграріїв. Педагогіка вищої та середньої школи. 2012. Вип. 35. С. 378–385. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_50 (дата звернення: 05.02.2024).
5. Словник-довідник з професійної педагогіки / ред.-упоряд. А.В. Семенова. Одеса : Пальміра, 2006. 272 с.
6. Смелікова В.Б. Підготовка майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування засобами кейс-технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Херсон. 305 с.
7. Триндюк В.А. Формування готовності до академічної мобільності у студентів вищого технічного навчального закладу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Луцьк, 2017. 273 с.
8. The formation of digital competence by means of information and communication technologies among students of higher education / T. Раkhomova et al. Revista Eduweb. 2023. № 17 (2). P. 78–88. https://doi. org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.7.
Опубліковано
2024-04-24
Як цитувати
Піддубцева, О. І. (2024). ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ АГРАРНОЇ ОСВІТИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 128-133. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-1-18
Розділ
РОЗДІЛ VII. ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ