ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВОЇ СТІЙКОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ: РЕЗУЛЬТАТИ ФОРМУВАЛЬНОГО ЕТАПУ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ

  • С. М. Калаур Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0001-8099-9392
  • А. В. Окаєвич Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0001-7160-0263
Ключові слова: курсанти, формувальний експеримент, критерії, показники, рівні, освітній процес, вищий військовий навчальний заклад

Анотація

У статті представлено результати статистичного опрацювання даних педагогічного експерименту з формування емоційно-вольової стійкості майбутніх офіцерів у вищих військових навчальних закладах. Визначено, що проведене експериментальне дослідження дало змогу проаналізувати та узагальнити статистичні показники діагностики, визначити рівень сформованості емоційно-вольової стійкості майбутніх офіцерів, перевірити ефективність впровадження педагогічних умов формування емоційно-вольової стійкості майбутніх офіцерів та виявити чинники, які справляють визначальний вплив на вдосконалення військово-професійної підготовки курсантів у вищих військових навчальних закладах. Акцентовано увагу на забезпеченні адекватності та валідності діагностичного інструментарію оцінки рівня сформованості емоційно-вольової стійкості майбутніх офіцерів під час навчання у вищих навчальних закладах, розроблення опитувальників для оцінки рівня виконання обов’язків курсантами на первинних посадах офіцерського складу під час проходження стажування та проведення аналізу академічної успішності курсантів протягом навчального року. З’ясовано, що за результатами констатувального етапу експерименту наявне переваження низького та середнього рівнів сформованості емоційно-вольової стійкості майбутніх офіцерів за всіма визначеними критеріями. Проведений аналіз одержаних результатів формувального етапу експериментального дослідження після впровадження в освітній процес виокремлених педагогічних умов та структурно-функціональної моделі формування емоційно-вольової стійкості свідчить про позитивні статистично достовірні зміни у рівнях сформованості емоційно-вольової стійкості за виокремленими критеріями: ціннісно-мотиваційним, когнітивно-практичним та діяльнісно-оцінним. Здійснено перевірку одержаних результатів експериментального дослідження за допомогою методів математичної статистики шляхом підтвердити ефективність запроваджених в процес військово-професійної підготовки майбутніх офіцерів педагогічних умов та структурно- функціональної моделі формування емоційно-вольової стійкості.

Посилання

1. Бойко О. Теорія і методика формування лідерської компетентності офіцерів Збройних сил України: монографія. Житомир: Вид. О. Євенок, 2020. 668 с.
2. Бойко О. Формування готовності до управлінської діяльності у майбутніх магістрів військово-соціального управління: дис. … канд. пед. наук: спец 13.00.04. Київ, 2005. 244 с.
3. Калаур С., Окаєвич А. Особливості формування професійних якостей майбутніх офіцерів у вищих військових навчальних закладах. Теорія і практика підготовки конкурентоспроможного фахівця як вектор освітніх парадигм: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 29–30 вересня 2022 року). Тернопіль: ТНПУ, 2022. С. 174–177.
4. Капінус О. Методологія, теорія і методика формування професійної суб’єктності майбутніх офіцерів Збройних сил України: монографія. Житомир : Вид. О. Євенок, 2020. 600 с.
5. Капінус О. Соціальна відповідальність офіцера: монографія. Львів: НАСВ, 2019. 213 с.
6. Тверезовська Н., Сидоренко В. Методологія педагогічного дослідження: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2020. 440 с.
7. Ягупов В. Педагогіка: навчальний посібник. Київ: Либідь, 2002. 560 с.
8. Ягупов В. Військова психологія. Київ, 2004. 656 с.
9. Ягупов В. Професійна суб’єктність, суб’єкт військово-професійної діяльності як інтегральний результат професійної підготовки офіцерів. Теорія і практика професійної майстерності в умовах цілежиттєвого навчання: монографія / за заг. ред. О. Дубасенюк. Житомир: Рута, 2016. С. 223–233.
Опубліковано
2024-07-30
Як цитувати
Калаур, С. М., & Окаєвич, А. В. (2024). ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВОЇ СТІЙКОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ: РЕЗУЛЬТАТИ ФОРМУВАЛЬНОГО ЕТАПУ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 69-75. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-2-10
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ