КРИТЕРІАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ
Анотація
Статтю присвячено проблемі професійної підготовки майбутніх лікарів. Реформування вищої освіти в Україні ставить підвищені вимоги до підготовки конкурентоспроможних майбутніх фахівців, які повинні бути не лише озброєні якісними психолого-педагогічними знаннями, а й уміти використовувати їх у професійній діяльності.Схарактеризовано основні компоненти психолого-педагогічної спрямованості професійної діяльності майбутніх лікарів: мотиваційно- ціннісний, знаннєвий, комунікативний, відтворювальний. Підкреслено, що виокремлення мотиваційно-ціннісного компонента ґрунтується на розумінні мотивації як внутрішнього стану особистості. Лікар має усвідомлювати необхідність педагогічної підготовки, її значущість для успішної професійної діяльності та прагнути ефективно співпрацювати з пацієнтами та членами їхніх родин. Наголошено, що знаннєвий компонент відображає свідомі уявлення лікарів про пацієнта, його спосіб життя, оточення. Акцентовано увагу на тому, що його професійний контекст не лише містить професійно значущі знання з медицини, педагогіки і психології, а й пов’язаний із розвитком пізнавальних здібностей та особистісних потреб майбутніх лікарів щодо самоосвіти і самовдосконалення, їхньої здатності до сприймання та осмислення необхідної інформації. Установлено, що комунікативний компонент психолого-педагогічної компетентності майбутніх медичних працівників сприяє зорієнтованості у різних комунікативних ситуаціях, а також здатності ефективно взаємодіяти з пацієнтами та членами їхніх родин.Доведено, що відтворювальний компонент педагогічної компетентності у майбутніх лікарів передбачає розвиток етико-деонтологічної культури у взаємодії з пацієнтами. У дослідженні сформульовано критерії та показники рівнів психолого-педагогічної спрямованості до професійної діяльності майбутніх лікарів. Уточнено мотиваційний, когнітивно- змістовий, професійно-комунікативний, репродуктивно-діяльнісний критерії з показниками рівнів психолого-педагогічної спрямованості до професійної діяльності майбутніх лікарів.
Посилання
2. Гончаренко С.У. Український педагогічний енциклопедичний словник. Рівне : Волинські обереги, 2011. 552 с.
3. Дроненко В.Г. Дослідження комунікативної компетентності майбутніх лікарів. Медична освіта. 2018. № 4. 41–47.
4. Енциклопедія освіти / гол. ред. В.Г. Кремінь. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
5. Курлянд З.Н. Професійна усталеність вчителя – основа його педагогічної майстерності. Одеса, 1995. 160 с.
6. Новий тлумачний словник української мови : у 3-х т. / уклад. В. Яременко, О. Сліпушко. Київ : Аконіт, 2006. Т. 3. 862 с.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
ISSN (Print) 






