ВАЖЛИВІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ МАГІСТРІВ ПСИХОЛОГІЇ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ЇХНЬОЇ ГОТОВНОСТІ ДО ФАХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ

  • О. В. Пономаренко
Ключові слова: професійна освіта, магістри психології, неперервна освіта, неформальна освіта, компетентнісний підхід, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

У статті показано, що дослідження проблеми формування готовності майбутніх магістрів психології до професійної діяльності в умовах неформальної освіти потребує об’єктивного й різнопланового вивчення деяких педагогічних та екстрапедагогічних тенденцій сучасноої освіти взагалі, тенденції до її неперервності, домінування компетентнісного підходу зокрема; використання інформаційно-комп’ютерних технологій тощо. Розглянуто фактор неперервності як важливу особливість сучасної освіти магістрів психології. Показано, що неперервність як основна характеристика сучасної освіти насамперед зумовлена загостренням протиріччя між постійно зростаючим обсягом інформації та ригідністю й інертністю традиційної системи навчання. Доведено, що неформальна освіта як феномен сучасного українського соціуму стала об’єктом наукового та громадського обговорення в часи інтенсивної популяризації різного роду навчальних, розвивальних або виховних послуг. Розглянуті в даній статті тенденції професійної освіти майбутніх магістрів психології сформують також належну теоретичну, методологічну та методичну платформу для розробки ефективної концепції їх підготовки до професійної діяльності в умовах неформальної освіти, що й було завданням даної статті.

Посилання

1. Андрущенко В. П. Політика і практика реалізації безперервної освіти в Україні. Нові технології навчання. Київ : ЗАТ "НІЧЛАВА", 2003. С. 13-16.
2. Антонюк Л. Л., Василькова Н. В. Компетентнісний підхід у вищій освіті: світовий досвід. Київ : КНЕУ, 2016. 66 с.
3. Бахмат Н. Особливості освітньо-наукової підготовки магістрів в умовах інформатизації освіти. 2018. № 6. С. 22-27.
4. Бойчук Ю. Д. Таймасов Ю. С. Компетентнісна парадигма в сучасній вищій професійній освіті. Новий Колегiум. 2015. № 1. С. 38-44.
5. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. Київ : Ірпінь, 2004. 1440 с.
6. Вітченко А. О., Вітченко А. Ю. Компетентнісний підхід до підготовки викладача ВВНЗ. Вісник Національного університету оборони України. 2012. № 5 (30). С.33–37.
7. Внукова Н. М. Ачкасова С. А. Компетентнісний підхід у забезпеченні якісних освітніх послуг при підготовці студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр». Новий колегіум. 2009. №6. С. 26-32.
8. Галузевий стандарт вищої освіти. Спеціальність: 053 Психологія. Рівень освіти – магістр. Наказ МОН України від 24.04.2019 р. № 564. URL: http://ru.osvita.ua/doc/files/news/644/64412/053-psikhologiya-mag.pdf
9. Глуховська Н. Застосування мультимедійних технологій у професійній підготовці майбутніх керівників навчальних закладів. Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. 2015. № 1. C. 30-34.
10. Гулай О. Неперервна освіта – умова формування висококваліфікованого фахівця. Вісник Львів УН-ТУ. 2010. Вип. 26. С. 3-10.
11. Гуревич Р. С. Використання інформаційно-освітнього порталу в підготовці майбутнього магістра педагога. Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2012. № 34-35. С. 126-133., с. 127.
12. Гуревич Р. С. Інформаційно-комунікаційна компетентність майбутніх магістрів педагогічної освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2012. Вип. 31. С. 3-7.
13. Дерека Т. Г. Педагогічна теорія про проблеми неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання. Молодий вчений. 2016. № 10. С. 230-235.
14. Дітковська Л. А. Інформаційно-комунікаційні технології у фаховій підготовці соціальних працівників. Зб. наук. праць Хмельницького ін-ту соц. технол. Ун-ту Україна. 2013. № 7. C. 78-81.
15. Драч І. Модернізація вищої освіти: методологічні можливості основних парадигм. Імідж сучасного педагога. 2014. № 5. С. 3-6.
16. Єльникова Г. В., Зайченко О. І., Маслов В. І. Теоретичні і методичні засади моделювання фахової компетентності керівників закладів освіти: монографія. Київ-Чернівці: Книги - XXI, 2010. 460 с.
17. Зязюн І. А. Філософія неперервної професійної освіти і сучасні психолого-педагогічні парадигми. Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз: монографія. Київ : Наукова думка, 2003. 853 с. С. 167-276. 18. Кіяновська Н. М. Розвиток ІКТ-компетентності викладачів вищої математики в технічних ВНЗ України. Інформаційні технології і засоби навчання. 2013. Т. 35, вип. 3. С. 1-10.
19. Кобильник Т. П., Пазюк Р. І. Проeктне навчання інформаційних технологій магістрантів педагогічних університетів. Науковий вісник Донбасу. 2011. № 4. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2011_4_8.
20. Кузьмінська О. Г. Використання засобів електронних комунікацій у процесі підготовки магістерського дослідження. Педагогіка та психологія. 2015. Вип. 51. С. 58-65.
21. Мокін Б. І., Мокін В. Б., Бевз С. В., Бурбело С. М. Інформаційно-комунікаційна технологія автоматизованого моніторингу і управління навчальним процесом магістерської підготовки. Інформаційні технології і засоби навчання. 2011. №3 (23). URL : http://journal.iitta.gov.ua/ index.php/itlt/article/view/460/412#.VElwxBbQpHR.
22. Олійник В. В. Освіта впродовж життя: як і чому вчити дорослих? Управління освітою. 2008. № 34 (202). С. 16-19.
23. Олішевич В. М. Концептуальні проблеми впровадження компетентнісного підходу. Педагогіка та психологія. 2017. Вип. 56. С. 12-20.
24. Осадча К. П. Проблеми використання ресурсів Інтернет у професійній підготовці магістрантів. Інформаційні технології в освіті: зб. наук. праць. Вип. 2. Херсон: Вид-во ХДУ, 2008. С. 95-98.
25. Осадча К. П., Осадчий В. В. Технології дистанційного навчання. Робота з Moodl 2.4 : навч. посіб. Мелітополь : МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2014. 396 с.
26. Осадчий В. В. Інформаційно-комунікаційні технології у професійній підготовці магістрів – майбутніх учителів. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2010. № 3. С. 52–55.
27. Садковий В. П. Сучасні механізми забезпечення якості неперервної освіти. Інвестиції: практика та досвід. 2014. № 5. С. 110-113., c. 111.
28. Сисоєва С. О., Соколова І. В. Проблеми неперервної освіти: тезаурус наукового дослідження: наук. видання. Київ, Вид. Дім ”ЕКМО”, 2010. 362 с.
29. Солдатенко М. М. Неперервна освіта як засіб професійного становлення і розвитку фахівця в умовах інформаційно-технологічного суспільства. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2011. №2. С. 188-191.
30. Фурдуй С. Б. Компетентнісний підхід у вищій школі в Україні: розробка та впровадження ідей при підготовці фахівців соціономічної сфери. Молодий вчений. 2017. № 3. С. 485-489.
Опубліковано
2019-06-14
Як цитувати
Пономаренко, О. В. (2019). ВАЖЛИВІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ МАГІСТРІВ ПСИХОЛОГІЇ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ЇХНЬОЇ ГОТОВНОСТІ ДО ФАХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 86-91. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/523

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають