АКТУАЛІЗАЦІЯ ПРАГМАТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ АСТІОНІМА ОДЕСА В РОСІЙСЬКОМОВНИХ ЗМІ

  • Л.І. Дука
  • К.Н. Осепян
Ключові слова: прагматичний потенціал, астіонім, асоціація, метафора, метонімія

Анотація

У статті розглядаються особливості функціонування астіоніма Одеса в російськомовних ЗМІ. Комплексна мовна інформація топоніма здійснюється на інтелектуальному та емоційному рівнях шляхом переходу з віртуального плану в потенціальний. Засоби впливу досягаються за вибором журналістів, спираючись на зміст цього астіоніма. Дослідження побудовано на основі реалізації прагматичного потенціалу назви міста в газетах і журналах України шляхом метафори, метонімії, культурної асоціації тощо. Стаття буде цікава фахівцям у сфері лінгвістики, риторики, історії, географії, країнознавства та культурології.

Посилання

1. Кустова Г.И. Типы производных значений и механизмы языкового расширения / Галина Ивановна Кустова. — М. : Языки славянской культуры, 2004. — 472 с.
2. Степанов Ю.С. Границы слов в тексте / Ю.С. Степанов // Проблемы лексико-синтетической координации. — Л. : Изд-во ЛГУ, 1985. — С. 109–114.
3. Стилистический энциклопедический словарь русского языка / под ред. М. Н. Кожиной. — М. : Флинта: Наука, 2006. — 696 с.
4. Толковый словарь русского языка / под ред. Д. В. Дмитриева. — М. : Астрель, 2003. — 1582 с.
Опубліковано
2016-10-25
Як цитувати
Дука, Л., & Осепян, К. (2016). АКТУАЛІЗАЦІЯ ПРАГМАТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ АСТІОНІМА ОДЕСА В РОСІЙСЬКОМОВНИХ ЗМІ. Мова. Література. Фольклор, (1), 156-162. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/philology/article/view/707