ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Ключові слова: діти дошкільного віку, фізична підготовленість, фізичний розвиток, рухова активність, здоровий спосіб життя.

Анотація

Дослідження присвячене проблемі оптимізації системи рухової активності дітей дошкільного віку. Проаналізовано літературу і показано, що дана проблема спрямована на вирішення своєчасного та правильного формування природи фізичної активності з набуттям рухових навичок, що сприяє здоровому фізичному, когнітивному, емоційному та соціальному розвитку дитини. Вивчено вікові та статеві особливості та динаміку прояву рухових якостей дітей дошкільного віку. При порівнянні результатів фізичної підготовленості під впливом програми зміцнення здоров’я та активізації рухового режиму визначено гетерохронність та варіативність розвитку рухових якостей, що вказує на нерівномірність педагогічних впливів у вихованні фізичних якостей, на використання диференційованого підходу до розвитку рухових якостей дітей дошкільного віку. Підтверджено ефективність комплексної програми активізації рухового режиму дітей та рекомендовано впровадження її у систему фізичного виховання у закладах дошкільної освіти України.

Посилання

1. Гаращенко Л., Крижанівська В. Реалізація ідеї здоров’язбереження у фізичному вихованні дітей дошкільного віку: фізична культура на повітрі. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. № 9 (93). С. 68–75.
2. Дудіцька С. П. Формування рухових умінь та навичок у дітей дошкільного віку в процесі фізичного виховання URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/3548/1/Duditska.pdf.
3. Левінець Н. В. Характеристика шляхів оптимізації рухової активності дітей старшого дошкільного віку в умовах дошкільного навчального закладу. URL: http://divovo.in.ua/pars_docs/refs/4/3792/3792. pdf.
4. Романенко В. А. Двигательные способности человека : учебник. Донецк, 1999. С. 51.
5. Семенюк Р.Ф., Момоток Т.Р. Оцінка фізичного розвитку дошкільників: основні критерії. Порадник для інструкторів з фізкультури. URL: http://leleka.rv.ua/ocinka-fizychnogo-rozvytku-doshkil-nykivosnovni- kryteriyi.html.
6. Смаль Я. А. Формування рухового режиму дітей старшого дошкільного віку з використанням засобів народної фізичної культури. дис. … к-та пед. наук : 13.00.02 / Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки. Луцьк, 2017. 205 с.
7. Соколова О. В., Омельяненко Г. А. Методи математичної статистики у фізичному вихованні (з використанням електронних таблиць) : навчально-методичний посібник для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» напрямів підготовки «Фізичне виховання», «Спорт», «Здоров’я людини». Запоріжжя: ЗНУ, 2014. 94 с.
8. Худолій О. М., Касьян А. В. Закономірності формування рухової функції у дітей дошкільного віку. Теорія та методика фізичного виховання. 2011. № 12. С. 35–40.
9. Шепеленко Т. В., Буц А. М., Дорош М. І. Фізична культура, фізичне удосконалення і здоровий спосіб життя в різні вікові періоди. Фізичне виховання в сім’ї: конспект лекції. Харків : УкрДУЗТ, 2020. 56 с.
10. Юрчук О. І. Педагогічні умови підготовки майбутніх вихователів до здійснення рухового режиму в дошкільних навчальних закладах. дис. … к-та пед. наук : 13.00.04 / Рівненський державний гуманітарний університет, Рівне. 2019. 279 с.
11. Kim J. Learning and teaching online during Covid-19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood. 2020. Т. 52. № 2. С. 145–158.
12. Rodd J. Leadership in early childhood: The pathway to professionalism. Routledge, 2020. 276.
Опубліковано
2023-01-12
Як цитувати
Караулова, С. І., Воронков, Є. О., & Потапов, К. Ю. (2023). ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Фізичне виховання та спорт, (1), 67-72. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2022-1-10
Розділ
РОЗДІЛ ІІ. ОЛІМПІЙСЬКИЙ І ПРОФЕСІЙНИЙ СПОРТ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають